Din 2017 se aplica noua legislatie privind scutirea de impozit pe venit pentru programatori

Conform noii legislatii in domeniul fiscal, de la 1 februarie 2017, se aplica noi reguli pentru scutirea de impozit a veniturilor din salarii si asimilate salariilor realizate de programatori. Noile prevederi sunt cuprinse in Ordinul nr. 872/5932/2284/2903/2016 privind incadrarea in activitatea de creatie de programe pentru calculator, publicat in M. OF. nr. 22 din 09/01/2017. Tot cu aceasta data, se abroga prevederile Ordinului nr. 217/4.172/1.348/835/2015 privind incadrarea in activitatea de creatie de programe pentru calculator, publicat in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 573 din 30 iulie 2015.

Noul ordin aduce schimbari semnificative pentru aplicarea acestei scutiri de impozite.

1. Eliminarea plafonului anual de 10.000 dolari S.U.A. (calculat la cursul de schimb valutar mediu lunar, comunicat de BNR, aferent fiecarei luni in care s-a inregistrat venitul) venituri realizate in anul precedent pentru fiecare angajat care beneficiaza de scutirea de impozit pe venit.

2. Eliminarea scutirii pentru angajatii persoanelor juridice romane de drept public.

3. Scutirea poate fi aplicata si de catre societatile care se infiinteaza in cursul anului fiscal si cele care se reorganizeaza in cursul anului. Anterior, aceste persoane puteau aplica scutirea de impozit doar incepand cu anul fiscal urmator infiintarii daca in anul infiintarii realizau venituri peste plafonul de 10.000 dolari S.U.A. pentru fiecare angajat care beneficiaza de scutirea de impozit pe venit si indeplineau si celelate conditii.

4. Definitia activitatii de creare de programe pentru calculator a fost completata cu prevederea potrivit careia activitatea trebuie sa fie prestata in scopul realizarii unui produs final sau a unei componente a unui produs final, destinat comercializarii.

5. Cu privire la documentele justificative pentru aplicarea scutirii, diploma si contractul individual de munca se vor pastra in copii cu mentiunea „conform cu originalul”, nemaifiind necesare copii legalizate. Dosarul cuprinzand documentele justificative se va pastra la sediul angajatorului, in vederea controlului. In situatia in care angajatorul pastreaza documentele justificative in format electronic, acestea vor fi semnate cu semnatura electronica extinsa, bazata pe un certificat calificat, furnizat de un furnizor de servicii acreditat.

2 0
,
Articolul precedent
Au aparut autobuzele fara sofer
Articolul următor
Alerta! Din Iulie 2017 se introduce plata periodica pentru domeniile .ro

Te-ar mai putea interesa si:

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Fill out this field
Fill out this field
Te rog introdu o adresă email validă.

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

Meniu