• Home
  • Software
    • Gestiune 3.0 – modul principal ERP
    • BalPro – software contabilitate
    • BI – analiză business
    • BI integrat Qlik
    • SFA – Sales Force Automation
    • CRM – relații cu clienții
    • Cost Control – bugetare
    • DMS – Elo Digital Office
    • WMS – modul Picking
    • Portal B2B
  • Domenii de activitate
    • Retail – vânzări / gestiune
    • HoReCa – vânzări / gestiune
    • Service auto / vânzări piese
    • Agricultură / vânzări utilaje
    • Distribuție
    • E-commerce / magazin online
    • Sector public / bugetar
    • Transport / case expediții
  • Clienți
  • Companie
    • Companie
    • Cariere
    • Studii de caz, interviuri
  • Blog
    • Stiri
    • Fiscalitate
    • Gadget-uri, trend-uri IT
  • Asistență
    • TeamViewer
    • Asistenta clienti
    • Portal raportare incidente
  • Contact
  • | Solicită Demo |

Din 2017, ONRC impune anumite conditii la inregistrarea PFA-urilor si Intreprinderilor individuale

acum 5 ani
Departamentul de Marketing AttoSOFT
Legislatie, fiscalitate
Niciun comentariu

In cadrul site-ului ONRC a aparut un comunicat cu privire la noutatile legislative privind inregistrarea si functionarea PFA-urilor si II-urilor. AttoSOFT reda mai jos comunicatul publicat pe 9 Ianuarie 2017:

“Începând cu data de 16.01.2017, ca urmare a intrării în vigoare a Legii nr. 182/2016 pentru aprobarea OUG nr. 44/2008 privind desfăşurarea activităţilor economice de către persoanele fizice autorizate, întreprinderile individuale şi întreprinderile familiale, se modifică modul de înregistrare şi de funcţionare a persoanelor fizice autorizate (PFA), întreprinderilor individuale (II) şi întreprinderilor familiale (IF).

Principalele amendamente vizează numărul maxim de angajaţi şi numărul activităţilor pe care PFA/II le pot avea în obiectul de activitate, astfel: “PFA poate avea în obiectul de activitate cel mult 5 clase de activităţi prevăzute de codul CAEN”, în timp ce “întreprinderea individuală poate avea în obiectul de activitate cel mult 10 clase de activităţi prevăzute de codul CAEN”.

În ceea ce priveşte numărul de angajaţi, “PFA poate desfăşura activităţile pentru care este autorizată singură sau împreună cu cel mult 3 persoane angajate de aceasta, în calitate de angajator cu contract individual de muncă încheiat şi înregistrat în condiţiile legii”.

“Întreprinderea individuală poate angaja cel mult 8 salariaţi, terţe persoane, cu contract individual de muncă încheiat şi înregistrat în condiţiile legii şi poate stabili relaţii contractuale, în condiţiile legii (…)”.

De asemenea, actul normativ cuprinde un articol nou referitor la studenţii care sunt scutiţi de la plata taxelor pentru operaţiunile de înregistrare şi autorizare a unui PFA sau a unei întreprinderi individuale prin oficiile registrului comerţului de pe lângă tribunale, precum şi de la plata tarifelor pentru serviciile de asistenţă prestate de aceste oficii.

Facem precizarea că, în termen de 2 ani de la intrarea în vigoare a Legii, persoanele fizice autorizate şi întreprinderile individuale al căror număr de activităţi incluse în obiectul de activitate este mai mare decât cel prevăzut mai sus, trebuie să solicite oficiului registrului comerţului competent modificarea în mod corespunzător a menţiunilor din registrul comerţului referitoare la obiectul de activitate.

În termen de 60 de zile de la împlinirea celor 2 ani, oficiul registrului comerţului radiază din oficiu persoanele fizice autorizate şi întreprinderile individuale care nu au operat modificările impuse de legislaţia în vigoare”.

Detalii puteti afla la urmatoarea adresa: http://www.onrc.ro/index.php/ro/modificari-privind-inregistrarea-si-functionarea-pfa-si-ii

Deja ai votat!

Vezi comentariile
mai jos

conditii onrc 2017, onrc inregistrare pfa ii

Distribuie acest articol

Articolul anterior
Incepand cu Februarie 2017, firmele se pot radia gratuit prin ONRC
Articolul următor
Cotele de TVA reduse de 9 si 5 % conform Codului fiscal din 2017

Te-ar mai putea interesa si:

Emiterea facturilor de corectie. Cum se corecteaza facturile dupa inspectia fiscala – Codul fiscal 2016
27 iunie 2016
Pentru utilizatorii imprimantelor fiscale DATECS FP550T
9 octombrie 2015
Cum iti inregistrezi un SRL online prin portalul ONRC
20 septembrie 2016

Lasă un răspuns Anulează răspunsul

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Fill out this field
Fill out this field
Te rog să introduci o adresă de email validă.

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

Topul celor mai importante stiri din ultimele 24 h


  • Sistemul obligatoriu e-Factura este acum integrat în DataLight ERP! 25 views | under Legislatie, fiscalitate, Stiri

  • Ce trebuie sa faci in prima luna, dupa infiintarea unei firme? 5 views | under Legislatie, fiscalitate

  • Radierea online a contractelor salariatilor – Reges 2016 4 views | under Legislatie, fiscalitate

  • Modificarile aduse din 2016 la Registrul jurnal de incasari si plati 4 views | under Legislatie, fiscalitate

  • Spune-mi ce soft folosesti ca sa-ti spun ce contabil esti 4 views | under Stiri

  • Cum poti preveni amenzile întocmind un NIR corect 3 views | under Stiri

  • Samsung Galaxy J3 – Specificatii tehnice 3 views | under Gadget-uri, trenduri IT

  • Despre dropshipping sau cum poti sa-ti deschizi un magazin online 3 views | under Gadget-uri, trenduri IT

  • Cotele de piață ale serviciilor de streaming în România – 2021 3 views | under Gadget-uri, trenduri IT

  • Paste Fericit! 3 views | under Stiri

  • Comandă acum la cel mai bun preț noile case de marcat! Rezervă on-line! 3 views | under Stiri

  • Noi modele de telefoane de la Samsung – GALAXY S10e, S10, S10 Plus, S10 5G 3 views | under Gadget-uri, trenduri IT

  • A aparut formularul 3000 – declararea datelor de identificare a contribuabililor 3 views | under Legislatie, fiscalitate

  • Impozitarea IMM-urilor schimbata iar prin modificarea Legii nr. 227/2015 – Codul Fiscal 2 views | under Legislatie, fiscalitate

  • Diurna in 2017 si cuantumul acestei indemnizatii conform Codului fiscal din 2017 2 views | under Legislatie, fiscalitate

Companie

AttoSOFT SRL realizeaza solutii software ERP, programe de contabilitate, gestiune, facturare, salarii, financiar-contabile, CRM, program salarizare invatamant, program salarizare bugetari, ș.a.

De asemenea, compania furnizează case de marcat, aparatura fiscala, cantare electronice, imprimante fiscale, scanere, cititoare coduri de bare, PDA, POS, imprimante cod bare, terminale inventariere, mijloace fixe, OLAP, Business Intelligence, etc.

Contactaţi-ne!

Bucureşti - Str. Alexandru Moruzzi Voievod Nr. 4, Bl. B1, Sc. 2 Ap. 28, Sector 3, Cod 31155

Galaţi - Str. Portului, nr. 49, Bl. Olt 1, Sc. 1, Parter, Cod 80025
0236.470.000
0236.470.000
office@attosoft.ro

Sugestii si sesizari

Tel: 0749.233.600
E-mail: sesizari@attosoft.ro
Statistici T5

Urmați-ne și pe rețelele de socializare:

Facebook
Twitter
LinkedIn
YouTube
Instagram
Pinterest

Copyright © 1995 – 2022 AttoSOFT. MyM®, MyManager®, AttoSOFT®, DataLight®, Babiz® sunt marci inregistrate ale firmei AttoSOFT. Programe distributie, gestiune distributie, software gestiune, ERP, automatizarea fortei de vanzari, SFA, softtware management productie.
GDPR | POLITICA PRIVIND FISIERELE DE TIP COOKIES | POLITICA DE CONFIDENTIALITATE