• Home
  • Software
    • Gestiune 3.0 – modul principal ERP
    • BalPro – software contabilitate
    • BI – analiză business
    • BI integrat Qlik
    • SFA – Sales Force Automation
    • CRM – relații cu clienții
    • Cost Control – bugetare
    • DMS – Elo Digital Office
    • WMS – modul Picking
    • Portal B2B
  • Domenii de activitate
    • Retail – vânzări / gestiune
    • HoReCa – vânzări / gestiune
    • Service auto / vânzări piese
    • Agricultură / vânzări utilaje
    • Distribuție
    • E-commerce / magazin online
    • Sector public / bugetar
    • Transport / case expediții
  • Clienți
  • Companie
    • Companie
    • Cariere
    • Studii de caz, interviuri
  • Blog
    • Stiri
    • Fiscalitate
    • Gadget-uri, trend-uri IT
  • Asistență
    • TeamViewer
    • Asistenta clienti
    • Portal raportare incidente
  • Contact
  • | Solicită Demo |

Din 2016, scad impozitele pentru IMM-uri, la 1%

acum 7 ani
Departamentul de Marketing AttoSOFT
Legislatie, fiscalitate
2 comentarii

Incepand din 2016, odata cu noul Cod Fiscal, este introdus in legislatia fiscala actualizata, un impozit diferentiat, de 1% (in loc de cel de 3% pe venituri), care se va aplica microintreprinderilor nou-infiintate care indeplinesc anumite conditii. Practic, cota de impozitare pe veniturile microintreprinderilor va fi in continuare de 3%, dar vor exista si anumiti contribuabili care vor beneficia de un regim de taxare mai scazut din 2016.

Consultanti din cadrul companiei AttoSOFT precizeaza ca persoanelor juridice nou-infiintate li se va aplica o cota de impozitare de 1%, in primele 24 de luni de la infiintare, daca vor fi indeplinite urmatoarele conditii:
– sa aiba cel putin un salariat;
– sa fie constituite pe o durata de cel putin 4 ani (48 luni);
– actionarii/asociatii sa nu fi detinut titluri de participare la alte societati;

AttoSOFT atrage atentia asupra faptului ca nivelul de impozitare de 1% se va aplica pana la sfarsitul trimestrului in care se incheie perioada de 24 de luni.

Potrivit Codului Fiscal din 2015, pentru a beneficia de prevederile mentionate anterior, microintreprinderea nu trebuie sa se afle, timp de patru ani de la infiintare, in urmatoarele situatii:
– lichidarea voluntara prin hotararea adunarii generale, potrivit legii;
– dizolvarea fara lichidare, potrivit legii;
– inactivitate temporara, potrivit legii;
– declararea pe proprie raspundere a nedesfasurarii de activitati la sediul social/sediile secundare, potrivit legii;
– majorarea capitalului social prin aporturi efectuate, potrivit legii, de noi actionari/asociati;
– actionarii/asociatii sai vand/cesioneaza/schimba titlurile de participare detinute.

Atentie! Pentru a putea plati impozitul de 1%, microintreprinderea trebuie sa angajeze cel putin un salariat in termen de 60 de zile de la inregistrarea firmei.

Deja ai votat!

Vezi comentariile
mai jos

cota de impozitare imm 2016, impozit 1 % imm, nivel impozite 2015 2016

Distribuie acest articol

Articolul anterior
Lista completa a modificarilor din Codul fiscal valabil incepand cu 2016
Articolul următor
Modificarile noului Cod fiscal din 2016

Te-ar mai putea interesa si:

Noua procedura din 2016, de schimbare a anului fiscal pentru agentii economici
11 decembrie 2015
Prelungiri de termene pentru achitarea impozitului pe cladirile cu destinatie mixta
28 martie 2016
Din Februarie 2016 – Formulare noi de inregistrare/anulare a inregistrarii in scopuri de TVA
19 februarie 2016

2 comentarii. Leave new

  • Oana
    19 ianuarie 2016 23:55

    Buna ziua. Am un pfa pt o activitate referitoare la cursuri de dans. Am o sala de dans, si diverse colaborari cu cateva primarii, pe aceeasi activitate. De asemenea, am inclus si inchirierea de costume pentru copii. Intentionez sa deschid si un spatiu de joaca pentru copii, deci voi avea nevoie si de 2 angati probabil. Momentan ma ajuta si sotul la desfasurarea activitatii, desi pfa este pe numele meu. Imi recomandati sa deschid un srl pentru toate acestea, sau e ok in continuare cu pfa? Stiu ca se vor mari costurile pentru un pfa incepand de anul acesta, tocmai de aceea as vrea sa ma sfatuiti cum ar fi mai bine sa procedez ?

    Răspunde
    • AttoSOFT
      20 ianuarie 2016 15:00

      Bun gasit. Sfatul nostru, dupa mai multe consultari, este ca ar trebui sa renuntati la PFA. Despre un SRL nici nu poate fi vorba. Treceti pe microintreprindere, daca estimati venituri ce depasesc 5000 RON/lunar. Presupunand ca doriti sa va dezvoltati afacerea, continuarea activitatii in regim de PFA nu este rentabila.

      Mai multe detalii puteti gasi aici: http://www.biziday.ro/2016/01/07/adio-pfa-traiasca-micro-un-raspuns-pentru-tamplarul-fekete/

      Răspunde

Lasă un răspuns Anulează răspunsul

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Fill out this field
Fill out this field
Te rog să introduci o adresă de email validă.

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

Topul celor mai importante stiri din ultimele 24 h


  • Cum poti preveni amenzile întocmind un NIR corect 5 views | under Stiri

  • Samsung Galaxy J3 – Specificatii tehnice 3 views | under Gadget-uri, trenduri IT

  • Apeluri telefonice de calitate, prin VoLTE – voice over LTE – Long Term Evolution 3 views | under Gadget-uri, trenduri IT

  • Continutul si completarea corecta a foilor de parcurs, potrivit Codului Fiscal 3 views | under Legislatie, fiscalitate

  • ANAF modifica “Declaratia privind obligatiile de plata la bugetul de stat” 3 views | under Legislatie, fiscalitate

  • Modificarile aduse din 2016 la Registrul jurnal de incasari si plati 3 views | under Legislatie, fiscalitate

  • Paste Fericit! 3 views | under Stiri

  • Ce înseamnă Business Intelligence? 5 indicatori cheie pentru analiza performanțelor afacerii tale! 3 views | under Stiri

  • Ordinul MFP nr. 2634/2015 privind modelele documentelor justificative in 2016, comparativ cu 2015 2 views | under Legislatie, fiscalitate

  • Schimbarea cotei de TVA, de la 24 la 9 % – In atentia partenerilor AttoSOFT 2 views | under Legislatie, fiscalitate

  • Radierea online a contractelor salariatilor – Reges 2016 2 views | under Legislatie, fiscalitate

  • AttoSoft lansează noul modul SAF-T în DataLight ERP! 2 views | under Stiri

  • Noua legislatie din 2016 privind eliberarea certificatului de atestare fiscala si a celui de obligatii bugetare 2 views | under Legislatie, fiscalitate

  • Sarbatori fericite, cu ocazia Floriilor! 2 views | under Stiri

  • 2016 – anul cel mai bun pentru incasarea dividendelor – Din 2017 cresc impozitele 2 views | under Legislatie, fiscalitate

Companie

AttoSOFT SRL realizeaza solutii software ERP, programe de contabilitate, gestiune, facturare, salarii, financiar-contabile, CRM, program salarizare invatamant, program salarizare bugetari, ș.a.

De asemenea, compania furnizează case de marcat, aparatura fiscala, cantare electronice, imprimante fiscale, scanere, cititoare coduri de bare, PDA, POS, imprimante cod bare, terminale inventariere, mijloace fixe, OLAP, Business Intelligence, etc.

Contactaţi-ne!

Bucureşti - Str. Alexandru Moruzzi Voievod Nr. 4, Bl. B1, Sc. 2 Ap. 28, Sector 3, Cod 31155

Galaţi - Str. Portului, nr. 49, Bl. Olt 1, Sc. 1, Parter, Cod 80025
0236.470.000
0236.470.000
office@attosoft.ro

Sugestii si sesizari

Tel: 0749.233.600
E-mail: sesizari@attosoft.ro
Statistici T5

Urmați-ne și pe rețelele de socializare:

Facebook
Twitter
LinkedIn
YouTube
Instagram
Pinterest

Copyright © 1995 – 2022 AttoSOFT. MyM®, MyManager®, AttoSOFT®, DataLight®, Babiz® sunt marci inregistrate ale firmei AttoSOFT. Programe distributie, gestiune distributie, software gestiune, ERP, automatizarea fortei de vanzari, SFA, softtware management productie.
GDPR | POLITICA PRIVIND FISIERELE DE TIP COOKIES | POLITICA DE CONFIDENTIALITATE