Diferenta dintre vechile case de marcat si cele noi, cu jurnal electronic si cu GPRS – Contractele de service

1. Dispare rola jurnal, si va fi inlocuita cu jurnal electronic pe care sunt salvate toate tranzactiile facute de catre comercializant, care includ: Nume produs sau serviciu, valoarea, unitatea de masura, cantitatea, si totalul bonului fiscal. Aceste date vor fi stocate pe o memorie SDCARD de cel putin 8Gb, care va fi in interiorul casei de marcat.

2. Noile case de marcat cu jurnal electronic vor fi echipate cu GPRS asta inseamna ca in interiorul aparatului va exista un card SIM cu un modul GPRS prin care casa de marcat va fi conectata prin intermediul internetului la serverul ANAF, si care va trnsmite date in timp real catre ANAF si va transmite raportul la sfarsitul zilei. In cazul intreruperii conexiunii la internet , aparatul lucreaza independent si ofera aceleasi facilitati utilizatorului ca si in cazul prezentei conexiunii. La reluarea conexiunii, inainte de a se continua lucrul, aparatul de marcat , transmite automat datele complete pentru toate bonurile fiscale emise in perioada de intrerupere. Daca perioada de intrerupere e mai lunga de 72 de ore, datele fiscale se transmit la reconectare.

3. Noile case de marcat vor avea si un certificat digital care se elibereaza pe societatea comerciala. Cu acest certificat digital se va face autentificarea la serverele ANAF.

4. Noile case de marcat vor avea un pret mai ridicat decat cele actuale.

Specialistii nostrii sunt constienti de faptul ca una din marile probleme ale comerciantilor care au achizitionat o casa de marcat cu jurnal electronic este legata de incheierea contractului de service. Este sau nu este obligatoriu sa inchei un contract de service?

Conform normei metodologice din 18.04.2003 republicata, la art. 107, alin.4 este mentionat urmatorul lucru “refuzul expres sau tacit al utilizatorului de a incheia contracte de service pentru perioada de postgarantie echivaleaza cu renuntarea voluntara la utilizarea acelui aparat de marcat electronic fiscal si adoptarea deciziei de a achizitiona un alt tip de aparat.”

Ce inseamna asta? Daca nu aveti contract de service incheiat in perioada de postgarantie cu o firma autorizata, trebuie sa va cumparati o alta casa de marcat cu jurnal electronic.

Prin urmare, contractul de service este obligatoriu in perioada de post-garantie. In perioada de garantie un contract de service poate fi foarte folositor utilizatorului avand consultanta telefonica si interventii la punctul de lucru si scutindu-l de drumuri pana la firma de service.

Pentru mai multe detalii, va rugam sa ne contactati.

Deja ai votat!

Vezi comentariile
mai jos

case marcat jurnal electronic, date tehnice case marcat

Distribuie acest articol

Articolul anterior
Vezi cum s-a schimbat legislatia fiscala, incepand cu data de 4 Mai 2017
Articolul următor
E oficial – Calendarul trecerii la noile case de marcat cu jurnal electronic

Te-ar mai putea interesa si:

2 comentarii. Leave new

  • coman gheorghe
    7 iunie 2018 14:51

    TREBUIE SA AM ABONAMENT LA INTERNET? la fiecare aparat din locatii diferite?
    multumesc

    Răspunde
    • Deocamdata nu, deoarece nu este activat serverul de la ANAF. Atunci cand se va activa pentru transmisia de date in timp real, veti avea nevoie de internet.

      Răspunde

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Fill out this field
Fill out this field
Te rog să introduci o adresă de email validă.

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.