Detalii complete privind informatizarea activității companiilor și instituțiilor bugetare, prin aplicațiile AttoSoft

Modulul pentru bugetari este unul din cele mai răspândite și programe de contabilitate bugetară de la ora actuală. Prin modul de funcționare, se simplifică realizarea bugetelor, luând în calcul inclusiv costurile directe și indirecte, și oferă oricărei compani mai mult control asupra cheltuielilor și veniturilor.

Prin aplicație, se oferă suport informatic activităţilor legate de gestionarea bugetului oricărui tip de instituţie, după cum urmează:

– gestionarea bugetului aprobat;
– gestionarea rectificărilor bugetare;
– gestionarea execuţiei bugetare;
– gestionarea angajamentelor bugetare şi legale.

Gestionarea bugetului aprobat – Modulul software vă ajută în gestionarea bugetului aprobat al instituţiei, cu detalierea cheltuielilor pe structura clasificaţiei indicatorilor privind finanţele publice: capitol, titlu de cheltuieli, subcapitol, articol, alineat.

Bugetul conţine valorile anuale şi valorile defalcate pe luni, trimestre și semestre ale cheltuielilor bugetare. În acest sens, soft-ul facilitează culegerea/editarea bugetului aprobat, și vizualizarea sa pe ecran.

Privind, gestionarea rectificărilor bugetare, sistemul nostru oferă o modalitate avansată pentru gestionarea rectificărilor bugetului, în condiţii similare cu gestionarea bugetului aprobat:

– cu detalierea cheltuielilor pe structura clasificaţiei indicatorilor privind finanţele publice: capitol, titlu de cheltuieli, subcapitol, articol, alineat;
– cu defalcarea pe trimestre a valorilor anuale ale cheltuielilor bugetului rectificat.

Suportul pentru gestionarea execuţiei bugetare constă în:

– repartizarea cheltuielilor efective pe elemente ale clasificaţiei bugetare, până la nivel de articol şi alineat
– obţinerea fişelor de operaţiuni bugetare
– obţinerea rapoartelor privind execuţia bugetară la nivelul instituţiei

Gestionarea angajamentelor bugetare şi legale este îmbunătățită printr-un management optim privind angajamentele legale conform cu Ordinul Ministrului Finanţelor Publice pentru aprobarea Normelor metodologice privind angajarea, lichidarea, ordonanţarea şi plata cheltuielilor instituţiilor publice, precum şi organizarea, evidenţa şi raportarea angajamentelor bugetare şi legale.

Astfel, soluția propusă de specialiștii noștri realizează:

– evidenţa creditelor bugetare aprobate în exerciţiul bugetar curent, precum şi a modificărilor intervenite pe parcursul exerciţiului bugetar curent cu ajutorul contului 8060 “Credite bugetare aprobate”;
– evidenţa angajamentelor bugetare cu ajutorul contului 8066 “Angajamente bugetare”;
– compararea datelor din conturile 8060 “Credite bugetare aprobate” şi 8066 “Angajamente bugetare” şi determinarea creditelor bugetare disponibile care pot fi angajate;
– evidenţa angajamentelor legale cu ajutorul contului 8067 “Angajamente legale”.

Deja ai votat!
Articolul anterior
De ce să folosești programul pentru bugetari de la AttoSoft
Articolul următor
Pe 31 martie, prima casa de marcat cu jurnal electronic se conecteaza la serverele ANAF-ului

Te-ar mai putea interesa si:

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Fill out this field
Fill out this field
Te rog introdu o adresă email validă.

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

Meniu