Despre contabilitatea restaurantelor sau SALT – soft-ul potrivit pentru afacerea ta

Atunci cand ai un restaurant sau tii contabilitatea unuia, exista mai multe probleme specifice.
Iata numai cateva:

Ordinul ministrului finantelor publice nr. 1.752/2005 prevede ca gestiunea barurilor si a restaurantelor sa poata fi tinuta:

– prin evidentierea produselor preparate in restaurant sau bar,
– prin achizitia de materii prime si alte materiale.

SALT permite efectuarea rapida a inregistrarilor contabile care se fac in cazul tinerii evidentei prin achizitie de materii prime și respectiv marfuri, continand urmatoarele:
– achizitia de materii prime și respectiv marfuri, prin inregistrarea notelor de recepție;
– consumul materiilor prime, pe baza de lansari în producție initiate manual sau automat, pe baza cantitatilor negative de produse finite vandute
– cheltuielile cu materiile prime, care presupun obtinerea produselor alimentare sau a bauturilor, corectate în funcție de consumurile efective din gestiunea bucatariei sau a barului;
– inregistrarea veniturilor din vanzarea produselor finite se va realiza fie automat fie manual (descarcarea gestiunilor bazat pe centralizatoarele de iesiri), în functie de preferintele utilizatorului administrator de sistem.

La final, programul calculeaza in mod automat adaosul comercial aferent produselor ramase in gestiune.

Multe restaurante folosesc modulul SALT din suita DataLight in combinatie cu sistemul de management al stocurilor, din back-office. În acest caz, pentru a tine evidenta contabila, puteți alege intre metodele de gestiune FIFO și CMP (cost mediu ponderat). Un alt atu al managementui intuitiv este organizarea nomenclatorului de articole pe diferite clase: de materii prime, produse obtinute prin preparare, produse oferite in forma initiala, bauturi si tutun.

Mai jos, specialistii AttoSoft va aduc in atentie documentatia specifica pentru fiecare dintre acestea:

– materii prime sau marfa din depozit pentru care gestiunea este cea pentru magazia centrala unde se receptioneaza intrarea marfurilor.
– produse alimentare prin preparare: produse fara descarcare, gestiunea Restaurant; pentru fiecare articol se precizeaza pretul, fara TVA inclus.
– produse vandute in starea initiala: tot marfa in depozit, gestiunea Restaurant, pretul fara TVA.
– bauturi si tutun: aici sunt include bauturile alcoolice si nonalcoolice precum si produsele din tutun, tipul contabil Marfa in depozit.

Consultantii nostri au pregatit o prezentare detaliata a programului SALT, pe https://shop.attosoft.ro/88-soft-restaurant-salt . Pentru mai multe detalii, contactati-ne!

2 0
, ,
Articolul precedent
La Microsoft se va lucra 4 zile
Articolul următor
Dacă vinzi pe net, vei putea fi considerat comerciant, chiar dacă ești persoană fizică

Te-ar mai putea interesa si:

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Fill out this field
Fill out this field
Te rog introdu o adresă email validă.

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

Meniu