Contribuabilii au la dispoziție și varianta depunerii online a situațiilor financiare anuale, pe portalul www.e-guvernare.ro, având atașată o semnătură electronică extinsă.
Pentru ca acest lucru să fie posibil, societățile trebuie să folosească programul de asistență pus la dispoziție gratuit de către MFP pe site-ul Agenției Naționale de Administrare Fiscală, prin care se generează un fișier de tip PDF, având atașat un fișier xml, care conține datele de identificare a societății, precum și un fișier cu extensia zip.
Fișierul cu extensia zip va conține situațiile financiare anuale și documentele cerute de lege așa cum acestea sunt întocmite de societăți și scanate, alb-negru, lizibil și cu o rezoluție care să permită încadrarea în limita a 9,5 MB a fișierului PDF la care este atașat fișierul zip.
„În vederea depunerii situațiilor financiare anuale în format hârtie și în format electronic sau numai în formă electronică, având atașată o semnătură electronică extinsă, societățile (…) folosesc programul de asistență pus la dispoziție gratuit de către Ministerul Finanțelor Publice pe site-ul Agenției Naționale de Administrare Fiscală, prin care se generează un fișier de tip PDF, având atașat un fișier xml, care conține datele de identificare a societății, precum și un fișier cu extensia zip. Fișierul cu extensia zip va conține situațiile financiare anuale și documentele cerute de lege așa cum acestea sunt întocmite de societăți și scanate, alb-negru, lizibil și cu o rezoluție care să permită încadrarea în limita a 9,5 MB a fișierului PDF la care este atașat fișierul zip”, scrie în Ordinul MFP nr. 166/2017, document care aprobă principalele aspecte legate de întocmirea și depunerea bilanțurilor, în acest an.
Mai multe detalii: https://static.anaf.ro/static/10/Anaf/Declaratii_R/1002_5_2016.html