Date noi de la MFP: Stadiul înlocuirii vechilor case de marcat cu echipamente fiscale, conform noii legislații

AttoSoft este în plină perioadă de înlocuire a vechilor case de marcat folosite de firme, conform legislației în vigoare. Deși Finanțele estimează că în jur de 800.000 de aparate ar trebui înlocuite până la 1 noiembrie 2018, la momentul actual sunt în funcțiune doar aproximativ 120.000 de case de marcat noi, cu jurnal electronic. Companiile sunt obligate, mai exact, să înlocuiască aparatele cu jurnal tipărit cu aparate cu jurnal electronic. (Pentru detalii, accesați www.casedemarcat.eu)

Până la jumătatea lunii august 2018 s-au instalat abia 29.000 de aparate de marcat cu jurnal electronic, dintr-un total estimat de 800.000, conform unui document al Ministerului Finanțelor. Concret, în jur de 100.000 de case de marcat ar fi trebuit înlocuite până la 1 septembrie 2018, termenul firmelor mari și medii. Însă la data de 17 august 2018 doar 28.986 de aparate cu jurnal electronic erau instalate la firme, inclusiv la cele mici.

În aceste zile, ministerul a dat publicității o nouă informare, care arată că până acum au fost puse în funcțiune 119.777 aparate noi. Însă acest număr este inferior celui estimat pentru 1 noiembrie 2018.

Concret, stadiul înregistrării noilor aparate de marcat indică, în prezent, următoarele:

– 257.531 aparate înregistrate în sistemul informatic al Fiscului, din care:
– 183.020 aparate cărora li s-a atribuit identificatorul fiscal unic, din care:
– 119.777 aparate sunt în funcțiune la companii.

Firmele mici, dintre care unele deja au început să se doteze cu noile case de marcat, au ca termen final de conformare 1 noiembrie 2018. Până atunci trebuie înlocuite în jur de 700.000 de case de marcat.

Teoretic, inspectorii Fiscului pot deja să amendeze firmele începând din septembrie 2018, dar Finanțele sunt înțelegătoare și iartă companiile la prima abatere.

Conform reglementărilor în vigoare, amenzile pentru nerespectarea calendarului înlocuirii caselor de marcat sunt cuprinse între 8.000 și 10.000 de lei. Iar firmelor le sunt confiscate sumele nejustificate și li se suspendă activitatea până-și schimbă casele de marcat și achită amenzile.

Pentru a achiziționa un echipament fiscal nou, consultanții AttoSoft vă stau la dispoziție, la numerele de telefon afișate aici: https://casedemarcat.eu/content/10-contact

1 0
, ,
Articolul precedent
MFP schimbă metodologia de control tematic privind respectarea termenelor de dotare cu aparate de marcat cu jurnal electronic
Articolul următor
Termenul limita de dotare cu noile case de marcat – precizari MFP

Te-ar mai putea interesa si:

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Fill out this field
Fill out this field
Te rog introdu o adresă email validă.

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

Meniu