Transfer electronic documente (EDI) către parteneri
Modulul DataLight EDI (Electronic Data Interchange) a fost creat pentru a automatiza procesele import-export documente cu partenerii de afaceri, respectiv terți. Datele din documente precum facturi, avize de expediție, comenzi etc sunt standardizate conform normelor prestabilite pentru a asigura o procesare mult mai rapidă și fără erori în ERP.
Iar în anumite domenii cu volum uriaș de documente de intrare-ieșire precum FMCG, folosirea sistemului EDI nu mai este opțională, ci obligatorie pentru colaborarea cu marii jucători de pe piață.
✔ Nu mai depinzi de hârtie – reduci problemele și costurile de depozitare
✔ Onorezi mai rapid comenzile și reduci timpul de plată al facturilor emise
✔ Elimini greșelile apărute în timpul procesării manuale a documentelor
Descriere modul
Parte complementară a suitei DataLight ERP, modulul EDI a fost dezvoltat cu scopul de a oferi o conexiune directă între partenerii de afaceri pentru transferul de documente tip intrare-ieșire. Aici sunt incluse: comenzi, facturi, avize de expediere, note de recepție, cataloage de produse ș.a.m.d. Prin EDI, toate datele din aceste documente sunt acum standardizate, astfel fiind ușor de parcurs și importate instant în programul de gestiune al partenerilor.
Această automatizare elimină cel mai arhaic aspect al muncii contemporane – dependența de hârtie și toate problemele cauzate de aceasta: apariția de erori la copierea manuală a datelor, pierderea informațiilor importante din cauza degradării sau a pierderii hârtiilor, costurile de depozitare și timpii de organizare a rafturilor.
Împreună cu aplicația de arhivă electronică DataLight DMS (Document Management System), EDI îți oferă o structură completă de automatizare a organizării și distribuției documentelor. Astfel colaborările cu partenerii de afaceri vor fi instant optimizate, ceea ce se va observa în rezultatele financiare ale companiei tale!
Operatorii deja familiari cu interfața programelor DataLight vor avea deja toate cunoștințele necesare pentru a gestiona lucrul cu EDI, aceasta utilizând mecanisme simple și intuitive. Accesul operatorilor se poate face doar prin sistemul de permisiuni pre-existent în ERP, ceea ce înseamnă că drepturile și restricțiile (de citire, copiere, modificare, ștergere etc.) setate la nivel de ERP sunt valabile și pentru accesul la EDI.
Beneficii DataLight EDI
✔ Potențial de creștere a afacerii în sectorul FMCG – marea majoritate a lanțurilor de magazine lucrează exclusiv în sistem EDI cu partenerii (ex. Kaufland, Altex, Dedeman, Auchan, eMag, IKEA, Carrefour, Hornbach, Metro etc.). Prin implementarea DataLight EDI, deschizi noi oportunități de vânzări în volume mari!
✔ Comunicare instantă cu partenerii de afaceri – documentele necesare sunt recepționate instant, așadar nu mai trebuie să aștepți după metodele vechi de transfer.
✔ Pregătești mai rapid comenzile – comenzile de la parteneri nu mai trebuie procesate manual de către un operator, ci sunt disponibile instant pentru echipa de producție / culegere.
✔ Elimini erorile din documente – documentele transferate sunt organizate într-un format standardizat, astfel nu mai apar erori de procesare în sistem, care necesită modificări din partea operatorilor sau sesizări către parteneri.
✔ Reduci costurile de procesare și crești randamentul angajaților – fiindcă operatorii nu mai pierd timpul cu introducerea sau editarea manuală a documentelor de intrare, costurile de procesare sunt reduse drastic (vezi studiu GS1)
✔ Relații mai bune cu partenerii de afaceri – prin scurtarea timpilor de onorare (corectă) a comenzilor, partenerii vor fi mai mulțumiți de colaborare. În plus, fiindcă facturile sunt expediate la fel de repede, acestea vor fi achitate mereu la timp.
✔ Acces securizat, pe bază de drepturi – documentele intrate prin EDI pot fi accesate de oriunde doar pe bază de user și parolă, iar operatorii din diverse departamente pot avea setate diferite niveluri de acces asupra acestora.