• Home
  • Software
    • Gestiune 3.0 – modul principal ERP
    • BalPro – software contabilitate
    • BI – analiză business
    • BI integrat Qlik
    • SFA – Sales Force Automation
    • CRM – relații cu clienții
    • Cost Control – bugetare
    • DMS – Elo Digital Office
    • WMS – modul Picking
    • Portal B2B
  • Domenii de activitate
    • Retail – vânzări / gestiune
    • HoReCa – vânzări / gestiune
    • Service auto / vânzări piese
    • Agricultură / vânzări utilaje
    • Distribuție
    • E-commerce / magazin online
    • Sector public / bugetar
    • Transport / case expediții
  • Clienți
  • Companie
    • Companie
    • Cariere
    • Studii de caz, interviuri
  • Blog
    • Stiri
    • Fiscalitate
    • Gadget-uri, trend-uri IT
  • Asistență
    • TeamViewer
    • Asistenta clienti
    • Portal raportare incidente
  • Contact
  • | Solicită Demo |

Daca nu se deduc cheltuielile, firmele si PFA-urile vor achita impozit redus pe sediul social

acum 6 ani
Departamentul de Marketing AttoSOFT
Legislatie, fiscalitate
1 comentariu

Un proiect de lege publicat de Ministerul de Finante aduce modificari noului Cod fiscal. Aceste modificari legislative se refera la un impozit redus pentru firmele si PFA-urile care isi desfasoara activitatea economica in locuinte (regim mixt). Prin noile prevederi se propune ca pentru aceste categorii sa se aplice un impozit redus, in cazul in care persoanele amintite nu isi deduc cheltuielile cu utilitatile.

Prin impozit redus intelegem ca nu se va mai aplica majorarea anuntata initial. Prin urmare, impozitul pentru cladiri cu destinatie mixta (atat locuinta, cat si sediu de firma) nu va mai suferi modificari si se va plati in continuare ca impozit pe locuinta (conform noului proiect care nu majoreaza impozitul DACA nu se deduc cheltuielile cu utilitatile).

Propunerea e inclusa in proiect, dupa cum urmeaza:

Dupa punctul 46, se introduce un nou punct, pct. 46.1 cu urmatorul cuprins:

46.1 (1) In aplicarea prevederilor art. 459 alin. (3) din Codul fiscal, pentru calcularea impozitului pe cladirile cu destinatie mixta, aflate in proprietatea persoanelor fizice, unde este inregistrat un domiciliu fiscal la care se desfasoara activitatea economica, iar cheltuielile cu utilitatile nu sunt inregistrate in sarcina persoanei care desfasoara activitatea economica, impozitul pe cladiri se calculeaza conform prevederilor art. 457.

In acest caz, proprietarul va depune declaratia prevazuta la art. 495 lit. a) din Codul fiscal, conform modelului aprobat prin Ordin comun al ministrului finantelor publice si al viceprim-ministrului, ministrul dezvoltarii regionale si administratiei publice nr. 4087/2069/2015, in care va completa informatiile de la sectiunea IV si nu va completa informatiile de la Sectiunea V – VII, insotita de declaratia pe proprie raspundere a proprietarului sau a persoanei imputernicite, dupa caz, prin care se atesta faptul ca „nici una din cheltuielile cu utilitatile nu sunt inregistrate in sarcina persoanei care desfasoara activitatea economica”.

(2) Prin sintagma „cheltuieli cu utilitatile” se intelege: cheltuieli comune aferente imobilului, energia electrica, gaze naturale, termoficare, apa, canalizare”.

Deja ai votat!

Vezi comentariile
mai jos

cod fiscal modificari, impozit redus sediu firma, mfp

Distribuie acest articol

Articolul anterior
DataLight Restaurant – Cele mai importante restaurante din Galati se bazeaza pe solutiile AttoSOFT
Articolul următor
Noi prevederi legislative privind evitarea dublei impuneri in 2016

Te-ar mai putea interesa si:

Casele de marcat in 2018 – conectarea la serverele ANAF-ului
22 august 2016
Incepand din Octombrie 2017, firmele cărora ANAF le-a anulat codul de TVA, il vor reprimi din oficiu
28 septembrie 2017
Cum se corecteaza un bon fiscal gresit?
16 februarie 2015

1 comentariu. Leave new

  • vasile
    3 martie 2016 9:33

    de cand se va aplica acest proiect?in cat timp va fi introdus in monitorul oficial?

    Răspunde

Lasă un răspuns Anulează răspunsul

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Fill out this field
Fill out this field
Te rog să introduci o adresă de email validă.

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

Topul celor mai importante stiri din ultimele 24 h


  • Sistemul obligatoriu e-Factura este acum integrat în DataLight ERP! 18 views | under Legislatie, fiscalitate, Stiri

  • Ce trebuie sa faci in prima luna, dupa infiintarea unei firme? 14 views | under Legislatie, fiscalitate

  • Paste Fericit! 6 views | under Stiri

  • Continutul si completarea corecta a foilor de parcurs, potrivit Codului Fiscal 5 views | under Legislatie, fiscalitate

  • Emiterea bonul de consum cu ajutorul modulelor care gestioneaza activitățile logistice primare din DataLight 4 views | under Stiri

  • Cotele de TVA valabile din Ianuarie 2016: 20%, 9% si 5% 4 views | under Legislatie, fiscalitate

  • Declaratia 112 nu se mai poate depune la ghiseele sediilor locale ANAF 3 views | under Legislatie, fiscalitate

  • Din 2016, deciziile din jurisprudenta UE in materie de TVA devin obligatorii pentru Romania 3 views | under Legislatie, fiscalitate

  • Despre contabilitatea restaurantelor sau SALT – soft-ul potrivit pentru afacerea ta 3 views | under Stiri

  • Harta României privind acoperirea 4G și 5G de la operatorii de telefonie în 2021 3 views | under Gadget-uri, trenduri IT

  • Despre dropshipping sau cum poti sa-ti deschizi un magazin online 3 views | under Gadget-uri, trenduri IT

  • AttoSoft lansează noul modul SAF-T în DataLight ERP! 3 views | under Stiri

  • Facturarea electronica versus facturile tiparite – Despre semnatura electronica 3 views | under Legislatie, fiscalitate

  • A aparut noua versiune a declaratiei de TVA 394 3 views | under Legislatie, fiscalitate

  • Diurna in 2017 si cuantumul acestei indemnizatii conform Codului fiscal din 2017 3 views | under Legislatie, fiscalitate

Companie

AttoSOFT SRL realizeaza solutii software ERP, programe de contabilitate, gestiune, facturare, salarii, financiar-contabile, CRM, program salarizare invatamant, program salarizare bugetari, ș.a.

De asemenea, compania furnizează case de marcat, aparatura fiscala, cantare electronice, imprimante fiscale, scanere, cititoare coduri de bare, PDA, POS, imprimante cod bare, terminale inventariere, mijloace fixe, OLAP, Business Intelligence, etc.

Contactaţi-ne!

Bucureşti - Str. Alexandru Moruzzi Voievod Nr. 4, Bl. B1, Sc. 2 Ap. 28, Sector 3, Cod 31155

Galaţi - Str. Portului, nr. 49, Bl. Olt 1, Sc. 1, Parter, Cod 80025
0236.470.000
0236.470.000
office@attosoft.ro

Sugestii si sesizari

Tel: 0749.233.600
E-mail: sesizari@attosoft.ro
Statistici T5

Urmați-ne și pe rețelele de socializare:

Facebook
Twitter
LinkedIn
YouTube
Instagram
Pinterest

Copyright © 1995 – 2022 AttoSOFT. MyM®, MyManager®, AttoSOFT®, DataLight®, Babiz® sunt marci inregistrate ale firmei AttoSOFT. Programe distributie, gestiune distributie, software gestiune, ERP, automatizarea fortei de vanzari, SFA, softtware management productie.
GDPR | POLITICA PRIVIND FISIERELE DE TIP COOKIES | POLITICA DE CONFIDENTIALITATE