Firmele care desfăşoară o activitate economică prin care comercializează produse alimentare şi nealimentare vor fi obligate să comunice Consiliului Concurenţei, la cererea acestuia, preţurile de vânzare ale produselor puse la vânzare.
Proiectul de ordonanță de urgență a Guvernului privind acţiunile în despăgubire în cazurile de încălcare a dispozițiilor legislației în materie de concurență, precum şi pentru modificarea şi completarea Legii concurenţei nr. 21/1996 a fost adoptat astăzi de Guvern.
Marile magazine care nu vor comunica preţurile pe care le practică, atunci când acest lucru le va fi solicitat de către Consiliul Concurenţei, vor putea fi sancţionate cu amenzi cuprinse între 20.000 şi 50.000 de lei.
Consiliul Concurenţei anunţase în 2016 că a implementat Monitorul Preţurilor, o platformă online unde sunt afişate preţurile practicate de marile magazine pentru alimentele de bază ale populaţiei, astfel încât consumatorii să ştie unde găsesc cele mai bune preţuri ale produselor din coşul zilnic de cumpărături.