Daca ai magazin online, trebuie sa-ti angajezi un operator cu protectia datelor

Profilarea pe internet presupune o monitorizare periodică și sistematică a anumitor persoane prin strângerea și folosirea datelor personale ale acestora într-un scop sau altul (comercial, de exemplu). De obicei, magazinele online își profilează clienții care au conturi cu scopul de a-și adapta ofertele comerciale în funcție de aceștia.

Într-o asemenea situație, dintr-un regulament european aplicabil din mai 2018 inclusiv în România reiese că magazinele online vor avea obligația să-și desemneze un responsabil cu protecția datelor („data protection officer” sau DPO, pe scurt). DPO-ul va putea să fie ori un salariat nou sau actual, ori un colaborator extern (avocat sau altă firmă, de exemplu). Mai multe detalii aici.

Deja ai votat!

Vezi comentariile
mai jos

magazin online, opd, profil online

Distribuie acest articol

Articolul anterior
Din Mai 2018, responsabilul cu protectia datelor se va regasi in orice institutie publica
Articolul următor
Bancile vor primi online popririle pe conturile contribuabililor

Te-ar mai putea interesa si:

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Fill out this field
Fill out this field
Te rog să introduci o adresă de email validă.

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

AttoSOFT - soluții IT pentru afaceri - software ERP, BI, CRM, SFA, WMS
Prezentare generală a confidențialității

Acest site folosește cookie-uri pentru a-ți putea oferi cea mai bună experiență în utilizare. Informațiile cookie sunt stocate în navigatorul tău și au rolul de a te recunoaște când te întorci pe site-ul nostru și de a ajuta echipa noastră să înțeleagă care sunt secțiunile site-ului pe care le găsești mai interesante și mai utile.