Cum se conectează casele de marcat, la serverele ANAF

Comercianții care folosesc case de marcat cu jurnal electronic nu trebuie să se ocupe ei de conectarea efectivă a aparatelor la sistemul de monitorizare al Agenției Naționale de Administrare Fiscală (ANAF). Această operațiune o face un tehnician al firmei cu care are contract comerciantul (adică, de obicei, cineva de la firma de la care a fost cumpărată casa de marcat).

Comerciantul va trebui să asigure accesul la internet în locația unde este instalată casa de marcat, în funcție de specificațiile tehnice de conectare la internet ale casei de marcat (GPRS, LAN, Wi-Fi etc.) și de calitatea semnalului operatorului de telecomunicații din zonă. Tehnicianul firmei de service cu care are contract comerciantul va face operațiunile de conectare la serverul ANAF..

Potrivit legislației în vigoare, conectarea implică, în mare, trecerea aparatelor de la regimul de funcționare cu profil 0 la regimul de funcționare cu profil 1. Însă ce înseamnă asta, mai precis?

Iată, succint, care sunt pașii mari pe care-i urmează tehnicienii de service:
• suplimentul de aviz tehnic și procedura de conectare. Unitățile acreditate pentru comercializare și service au primit de la distribuitorii autorizați o parte din suplimentele de aviz tehnic și procedura de conectare pentru fiecare model de aparat fiscal;
• descărcarea certificatului PEM. Vor descărca, de pe serverul ANAF, pe un dispozitiv extern de memorare, un certificat digital (un fel de „ștampilă digitală unică” a fiecărei case de marcat) și un fișier XML de configurare, diferite pentru fiecare casă de marcat;
• programarea intervenției. Vor programa, de comun acord cu utilizatorul casei de marcat (comerciantul), deplasarea la punctul de lucru al servisantului sau al utilizatorului, după caz, pentru operațiunile de conectare;
• actualizarea de firmware (un soft care asigură comanda și controlul componentelor hardware ale casei de marcat). Vor instala în casa de marcat un nou firmware pentru fiecare model de casă de marcat și, doar unde e cazul, vor trebui să înlocuiască unele componente ale aparatului de marcat;
• instalarea certificatului PEM. Vor instala certificatul digital descărcat de pe site-ul ANAF în casa de marcat și vor activa profilul de comunicație al aparatului cu serverul ANAF. Se va face trecerea casei de marcat de la modul de lucru offline la modul de lucru online;
• inițializarea conectării. Vor inițializa conectarea la internet a echipamentului fiscal (instalarea SIM-ului de date și testarea operării sau activarea integrării în rețeaua LAN pentru echipamentele ce au această funcție);
• testarea conexiunii. Vor testa funcționarea echipamentului fiscal cu serverul ANAF.
Operațiunile vor trebui notate în Cartea de Intervenție a casei de marcat, precum și în Dosarul de asistență tehnică al casei de marcat (dosar aflat la sediul unității care efectuează service-ul).

Cât de mult durează conectarea la internet a unei case de marcat? În măsura în care comercianții se asigură că există acces la internet în zonele în care vor folosi aparatele și, evident, dacă nu apar complicații, o conectare poate să dureze între câteva minute sau câteva zeci de minute.

Deja ai votat!
,
Articolul anterior
Ce nu stii despre conectarea casei de marcat la serverul ANAF
Articolul următor
Ce trebuie sa faceti cand conectati casele de marcat la serverul ANAF-ului

Te-ar mai putea interesa si:

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Fill out this field
Fill out this field
Te rog introdu o adresă email validă.

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

Meniu