Cum poti verifica daca ai depus corect situatiile financiare pe anul trecut

Agentii economici pot depune situațiile financiare pentru anul 2016 direct la registratura unităților teritoriale ale MFP sau la oficiile poștale, dar și online, cu atașarea unei semnături electronice extinse.

Termenul-limită pentru depunerea situațiilor financiare și raportărilor contabile pentru anul 2016 este 30 mai 2017 în cazul societăților comerciale, respectiv 2 mai 2017 în cazul entităților fără scop patrimonial (asociații, fundații etc).

In cazul depunerilor online, pentru a verifica dacă acestea au fost depuse și corect, contribuabilii pot accesa următoarea adresă: https://www.anaf.ro/StareD112/, link la care se poate verifica, totodată, și depunerea corectă a altor declarații fiscale, inclusiv formularul 112.

În această pagină, trebuie să completați în câmpurile din tabel două numere diferite în funcție de modalitatea în care au fost depuse bilanțurile – pe internet sau direct la ghișeul instituției.
În cazul depunerii online, datele cerute sunt indexul de încărcare (codul primit la încărcarea raportărilor anuale pe portalul e-guvernare.ro) și codul de identificare fiscală (CIF) al societății pentru care a fost depusă raportarea anuală. În schimb, dacă documentele au fost aduse la ghișeu, va fi nevoie de numărul de înregistrare primit acolo și de CIF-ul companiei.

După completarea acestor două câmpuri, sistemul va genera o recipisă din care puteți afla informații referitoare la starea raportărilor anuale, adică dacă acestea au fost sau nu transmise corect.
În cazul în care recipisa pe care o veți primi după introducerea datelor menționate mai sus vă informează că „Nu există erori de validare”, înseamnă că toate criteriile de validare verificate de serverul central al MFP au fost îndeplinite. În această situație, raportările anuale au fost transmise corect.

În schimb, dacă sistemul va genera mesajul „Documentul are erori de validare”, înseamnă că documentul depus a primit număr de înregistrare și s-a emis recipisa, dar există erori în conținutul său.
În această situație trebuie să verificați recipisa primită și vă vedeți ce erori au fost constatate de sistem în document. Vă reamintim că, după corectarea erorilor indicate în recipisă, situațiile financiare anuale trebuie să fie depuse încă o dată.

Totodată, sistemul mai poate să genereze și mesajul „Fișierul depus nu este un document valid”. În acest caz, documentul pe care l-ați depus nu a fost deloc înregistrat. Este necesar să corectați documentul și să reluați depunerea.

Deja ai votat!

Vezi comentariile
mai jos

depunere date online, verificare situatii contabile

Distribuie acest articol

Articolul anterior
Se schimba modelul de declaratie privind modificarea anului fiscal
Articolul următor
Depunerea online a situatiilor financiare contabile

Te-ar mai putea interesa si:

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Fill out this field
Fill out this field
Te rog să introduci o adresă de email validă.

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.