Pentru inregistrarea firmei in Registrul Comertului prin intermediul portalului pus la dispozitie de Oficiul National al Registrului Comertului, atat persoanele fizice, cat si cele juridice trebuie sa isi creeze un cont de utilizator.
Dupa crearea contului, este permis accesul gratuit sau contra cost la mai multe servicii online. Astfel, sunt puse la dispozitia utilizatorilor proceduri de verificare preliminara si de inregistrare in Registrul Comertului pentru persoanele juridice si a persoanele fizice autorizate, dar si pentru a intreprinderi individuale si intreprinderi familiale.
De asemenea, este pus la dispozitia acestora si un serviciu de furnizare de informatii.
Tot prin intermediul portalului pot fi comandate acte, mai exact copii dupa diverse certiticate.
Dupa ce utilizatorul completeaza online documentele aflate pe portal si expediaza catre Registrul Comertului formularele de inregistrare, datele cuprinse in acestea sunt preluate si procesate, iar nota de plata aferenta serviciilor solicitate in cadrul portalului se va transmite solicitantului la sectiunea “Cererile mele”, din contul sau de pe portal.
Asfel, pe langa implementarea platii on-line pentru cererile de inregistrare, respectiv furnizarea de informatii, ONRC mai precizeaza ca noua platforma va asigura alinierea sistemului IT al ONRC la noile tehnologii in domeniul IT & C, dar conectarea cu sistemele similar din alte state UE si non-UE.