Continutul Declaratiei 394 – explicatii ANAF

Prin OANAF 1105/2016 publicat in M.Of. nr. 242/1.04.2016 se modifica Ordinul presedintelui nr. 3769/2015 publicat in M.Of. nr. 11/07.01.2016 referitor la modelul si continutul formularului 394 “Declaratie informativa privind livrarile/prestairle si achizitiile efctuate pe teritoriul national de persoanele inregistrate in scopuri de TVA” care se depune incepand cu operatiunile efectuate pe teritoriul national incepand cu luna iulie 2016.

Formularul 394 se depune obligatoriu de catre persoanele impozabile inregistrate in scopuri de TVA in Romania care trebuie sa declare livrarile de bunuri, prestarile de servicii si achizitiile de bunuri si servicii realizate pe teritoriul Romaniei catre/de la.

Cine depune formularul 394:

a) persoanele impozabile inregistrate in scopuri de TVA in Romania conform art. 316 din Codul fiscal si care sunt obligate la plata taxei conform art. 307 alin. (1), (2), (6) si (7) din Codul fiscal pentru operatiuni impozabile in Romania conform art. 268 alin. (1) si taxabile cu cota prevazuta de Codul fiscal.
Declaratia 394 se depune pentru orice operatiune taxabila pentru care este emisa o factura, inclusiv pentru avansuri, precum si pentru operatiunile la care se aplica sistemul TVA la incasare, cele care au inscrisa mentiunea “taxare inversa” sau “TVA la incasare”.

De asemenea, in declaratie se inscriu:

– baza impozabila si TVA aferente facturilor emise prin autofacturare
– valoarea totala a bonurilor fiscale, inclusiv facturile simplificate si bonurile fiscale care indeplinesc conditiile unei facturi simplificate conform prevederilor art. 319 alin. /(12), (13) si (21) din Codul fiscal, indiferent daca au/nu au inscris codul de inregistrare in scopuri de TVA al beneficiarului;

b) persoanele impozabile inregistrate in scopuri de TVA in Romania conform art. 316 din Codul fiscal, care realizeaza in Romania achizitii de bunuri sau servicii.

Declaratia trebuie sa contina:

– facturile care au fost primite in perioada de raportare, inclusiv cele care au inscrisa mentiunea “taxare inversa” sau “TVA la incasare”
– borderourile de achizitii de bunuri
– filele din carnetele de comercializare a produselor din sectorul agricol in cazul achizitiilor efectuate de la persoane fizice
– contracte incheiate cu persoane fizice.

Deja ai votat!
, ,
Articolul precedent
Noile procedurii de avizare tehnică a modelelor de aparate de marcat electronice fiscale – 2016
Articolul următor
Reconstituirea documentelor financiar – contabile conform legislatiei din 2016

Te-ar mai putea interesa si:

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Fill out this field
Fill out this field
Te rog introdu o adresă email validă.

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

Meniu
×