Comunicat MFP privind avizarea tehnica a noilor case de marcat

Pe site-ul Ministerului de Finante Publice a aparut recent un comunicat cu privire la faptul ca MFP pune in dezbatere publica procedura de avizare tehnica a noilor modele de aparate de marcat dotate cu jurnal electronic.

Iata informatia completa mai jos:

“Proiectul de ordin reglementează în principal următoarele aspecte:

– documentele și echipamentele necesare pentru obținerea avizului tehnic;
– testele efectuate pentru obținerea avizului tehnic favorabil;
– modalitatea de testare a echipamentelor care fac parte dintr-un aparat de marcat electronic fiscal, precum şi a programelor software; 
– emiterea avizului tehnic favorabil în termen de maximum 3 zile lucrătoare de la data finalizării testelor; 
– obligația Institutului Național de Cercetare – Dezvoltare în Informatică – ICI Bucureşti de a transmite o copie a avizului tehnic, în termen de 3 zile lucrătoare de la data emiterii acestuia, Comisiei din cadrul Ministerului Finanțelor Publice; 
– testarea/verificarea de către Institutul Național de Cercetare – Dezvoltare în Informatică – ICI București, a cerințelor prevăzute de normele metodologice referitoare la comunicația aparatelor de marcat electronice fiscale în modul de lucru online, începând cu data implementării sistemului informatic național de supraveghere și monitorizare a datelor fiscale, dat fiind faptul că modalitatea în care aceasta se realizează efectiv, este în strânsă legătură cu soluțiile tehnice pe care ANAF urmează să le implementeze la nivelul sistemului informatic propriu.

Instituția publică care emite avizul tehnic favorabil pentru aparatele de marcat electronice fiscale este Institutul Național de Cercetare – Dezvoltare în Informatică – ICI București.

Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr.91/2014 pentru modificarea şi completarea Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 28/1999 privind obligaţia operatorilor economici de a utiliza aparate de marcat electronice fiscale are ca scop o mai bună monitorizare a activităţii operatorilor economici care desfăşoară livrări de bunuri cu amănuntul, precum şi prestări de servicii, direct către populaţie, prin instituirea unor pârghii care să conducă la creşterea gradului de colectare a veniturilor bugetare şi la diminuarea evaziunii fiscale în domeniu.”

Detalii aici

Deja ai votat!
Articolul precedent
Incepand din 1 ianuarie 2018, se schimba bancnotele si monedele romanesti
Articolul următor
Craciun fericit!

Te-ar mai putea interesa si:

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Fill out this field
Fill out this field
Te rog introdu o adresă email validă.

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

Meniu
×