• Home
  • Software
    • Gestiune 3.0 – modul principal ERP
    • BalPro – software contabilitate
    • BI – analiză business
    • BI integrat Qlik
    • SFA – Sales Force Automation
    • CRM – relații cu clienții
    • Cost Control – bugetare
    • DMS – Elo Digital Office
    • WMS – modul Picking
    • Portal B2B
  • Domenii de activitate
    • Retail – vânzări / gestiune
    • HoReCa – vânzări / gestiune
    • Service auto / vânzări piese
    • Agricultură / vânzări utilaje
    • Distribuție
    • E-commerce / magazin online
    • Sector public / bugetar
    • Transport / case expediții
  • Clienți
  • Companie
    • Companie
    • Cariere
    • Studii de caz, interviuri
  • Blog
    • Stiri
    • Fiscalitate
    • Gadget-uri, trend-uri IT
  • Asistență
    • TeamViewer
    • Asistenta clienti
    • Portal raportare incidente
  • Contact
  • | Solicită Demo |

Companiile romanesti sunt asigurate doar partial, in cazul unui atac cibernetic

acum 6 ani
Departamentul de Marketing AttoSOFT
Gadget-uri, trenduri IT
Niciun comentariu

Potrivit celui mai recent studiu Intel legat de securitatea IT din companiile din România, doar o treime dintre acestea nu au un plan de rezervă când vine vorba de atacuri cibernetice. Astfel, doar 28% dintre companii rămân descoperite în caz de atac cibernetic și 72% dintre ele au un plan de back-up. Potrivit studiului, problemele legate de securitatea IT în companiile mari din România sunt însă o problemă rară. 82% dintre companii nu au avut probleme de securitate în ultimele șase luni, 14% au avut până la trei cazuri și 4% peste trei. De asemenea, nicio companie nu a pierdut datele în timpul unei probleme de securitate în ultimele 6 luni.

Studiul Intel a fost realizat în perioada 7 aprilie – 2 mai 2016 pe un eșantion de 50 de companii cu peste 150 de angajați. La interviuri au participat manageri/directori IT, Chief Information Officers și membri ai consiliul de conducere IT, manageri/directori de telecomunicații. Companiile activează în domenii precum producție, business, retail, sectorul public, transport sau altele.
Scopul principal al studiului a fost identificarea metodelor de asigurare a securității datelor în companiile din România, prin abordarea următoarelor subiecte: evaluarea nivelului de securitate IT, metodele de protecție, recurența problemelor de securitate, adoptarea serviciilor de tip cloud computing și planurile de viitor cu privire la securitatea IT.

Cheltuielile legate de securitatea IT vor crește în următorii doi ani – În urma studiului Intel, specialiștii IT&C din România susțin că nivelul de securitate în companii este mai degrabă crescut, iar jumătate dintre ei consideră că cheltuielile legate de IT vor crește. Astfel, 56% dintre managerii intervievați consideră că nivelul de securitate IT este ridicat în companiile în care lucrează și 52% dintre ei consideră că în următorii doi ani investițiile în securitatea IT vor crește. În aceste condiții, produsele software precum tehnologia Intel® Authenticate își pot demonstra potențialul pe piață.

Metode de autentificare – Chiar dacă cele mai comune metode de autentificare sunt parolele sau parolele însoțite de măsuri adiționale, metodele biometrice sunt văzute ca fiind cele mai sigure. De aceea, datele biometrice pot reprezenta viitorul în securitatea IT.

Potrivit studiului, 46% dintre managerii intervievați susțin că folosesc doar o parolă pentru autentificare, 36% folosesc parolă și o metodă adițională, 6% folosesc parolă și alte două metode de autentificare și 12% o altă metodă.

Studiul Intel a arătat că 40% dintre managerii intervievați consideră metodele biometrice drept cele mai sigure mijloace de autentificare, 24% parola, 18% smartcard-ul, 4% codul PIN și 14% o altă metodă.

Arhivarea datelor în companii – Conform studiului Intel, companiile mari arhivează datele la nivel central și setează politicile de securitate la nivel de companie. Astfel, 92% dintre companii arhivează datele la nivel central.

Politica de securitate este setată la nivel de companie de 82% dintre cele participante la studiu și de 18% la nivel de departament. Folosirea cloud computingului în companiile mari nu este încă o practică, iar cei care o fac deja, folosesc în mare parte cloud privat. Doar 28% dintre companiile intervievate folosesc cloud computingul. Dintre acestea, 21% folosesc cloud public, 57% cloud privat și 21% cloud hibrid (public și privat).

Intel întărește securitatea în companii – Laptopurile vechi costă companiile mii de euro în cazul unei breșe de Securitate care provoacă pierderea datelor. Intel vine în întâmpinarea companiilor cu Intel® Authenticate, o soluție de autentificare, la nivel hardware, care întărește protecția identității pe PC, făcându-l mai puțin vulnerabil la atacurile de securitate. Intel® Authenticate verifică identitățile prin folosirea unei combinații din trei factori: “ceva ce știi”, precum un număr personal de identificare; “ceva ce deții”, cum ar fi un număr de telefon; și “ceva ce ești”, precum o amprentă. Departamentul IT poate alege dintre mai mulți factori de autentificare în baza reglementărilor companiei, putând astfel să nu se bazeze doar pe memorarea de către angajați a unor parole complicate.

Companiile au nevoie de centre de date puternice pentru a oferi servicii moderne, rapide și sigure, dar și pentru a avea mai ușor control asupra datelor. Intel simplifică lucrurile cu noi procesoare dedicate centrelor de date.

Procesoarele Intel® Xeon® E5-2600 v4 sunt create pentru optimizarea volumului de lucru ridicat al centrelor de date. Ele sunt create pentru viitoarele centre de date de tip Software-Defined Infrastructure (SDI), cu consum redus de energie, fiind performante și rapide pentru aplicațiile de tip cloud.

Cu ajutorul procesoarelor Intel® Xeon® E5-2600 v4 mai multe activități precum procesare business, suport tehnic, dezvoltare de aplicații, infrastructură web devin mai ușoare în centrele de date ale companiilor care includ: cloud-ul, computing de înaltă performanță, rețea și stocare. Cu o performanță crescută cu 20% mai multe nuclee față de generația anterioară1, gama de procesoare Intel® Xeon® E5-2600 v4 aduce noi capabilități de securitate, pentru o protejare mai bună a datelor.

De asemenea, noile procesoare Intel® Xeon® E7 8800/4800 v4 oferă analiză de înaltă performanță pentru a interpreta imediat datele. Cu noi capabilități de securitate, procesoarele oferă puterea necesară pentru aplicații precum Enterprise Resource Planning (ERP), Supply Chain Management (SCM), Online Transaction Processing (OLTP) sau stocare a datelor. Având cea mai mare memorie scalabilă de pe piață, noile procesoare pot oferi analiză în timp real a volumelor de lucru pentru a obține informații rapid, importante în luarea deciziilor. Capabilitățile de virtualizare la nivel hardware a Intel® Xeon® E7 8800/4800 v4 ajută companiile să virtualizeze volumele de lucru importante și să le mute în cloud, aducând un nou nivel de eficiență în business.

Deja ai votat!

Vezi comentariile
mai jos

securitate cibernetica

Distribuie acest articol

Articolul anterior
Lenovo testeaza o tableta gigant
Articolul următor
Trendul afacerilor digitale in 2016

Te-ar mai putea interesa si:

Telefoane mobile de tip best-buy la Digi Mobil pe sfârșit de 2018
3 decembrie 2018
Samsung GALAXY J4 2018 – in Romania
12 iunie 2018
Companiile din tehnologie cu cel mai mare profit per angajat
27 august 2020

Lasă un răspuns Anulează răspunsul

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Fill out this field
Fill out this field
Te rog să introduci o adresă de email validă.

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

Topul celor mai importante stiri din ultimele 24 h


  • Sistemul obligatoriu e-Factura este acum integrat în DataLight ERP! 18 views | under Legislatie, fiscalitate, Stiri

  • Ce trebuie sa faci in prima luna, dupa infiintarea unei firme? 14 views | under Legislatie, fiscalitate

  • Paste Fericit! 6 views | under Stiri

  • Diurna in 2017 si cuantumul acestei indemnizatii conform Codului fiscal din 2017 5 views | under Legislatie, fiscalitate

  • Continutul si completarea corecta a foilor de parcurs, potrivit Codului Fiscal 5 views | under Legislatie, fiscalitate

  • Cotele de TVA valabile din Ianuarie 2016: 20%, 9% si 5% 4 views | under Legislatie, fiscalitate

  • Emiterea bonul de consum cu ajutorul modulelor care gestioneaza activitățile logistice primare din DataLight 4 views | under Stiri

  • Avantajele emiterii unei proforme in locul facturii 3 views | under Legislatie, fiscalitate

  • Din 2016, deciziile din jurisprudenta UE in materie de TVA devin obligatorii pentru Romania 3 views | under Legislatie, fiscalitate

  • Modificarile aduse din 2016 la Registrul jurnal de incasari si plati 3 views | under Legislatie, fiscalitate

  • Declaratia 112 nu se mai poate depune la ghiseele sediilor locale ANAF 3 views | under Legislatie, fiscalitate

  • Facturarea electronica versus facturile tiparite – Despre semnatura electronica 3 views | under Legislatie, fiscalitate

  • Harta României privind acoperirea 4G și 5G de la operatorii de telefonie în 2021 3 views | under Gadget-uri, trenduri IT

  • A aparut noua versiune a declaratiei de TVA 394 3 views | under Legislatie, fiscalitate

  • Despre contabilitatea restaurantelor sau SALT – soft-ul potrivit pentru afacerea ta 3 views | under Stiri

Companie

AttoSOFT SRL realizeaza solutii software ERP, programe de contabilitate, gestiune, facturare, salarii, financiar-contabile, CRM, program salarizare invatamant, program salarizare bugetari, ș.a.

De asemenea, compania furnizează case de marcat, aparatura fiscala, cantare electronice, imprimante fiscale, scanere, cititoare coduri de bare, PDA, POS, imprimante cod bare, terminale inventariere, mijloace fixe, OLAP, Business Intelligence, etc.

Contactaţi-ne!

Bucureşti - Str. Alexandru Moruzzi Voievod Nr. 4, Bl. B1, Sc. 2 Ap. 28, Sector 3, Cod 31155

Galaţi - Str. Portului, nr. 49, Bl. Olt 1, Sc. 1, Parter, Cod 80025
0236.470.000
0236.470.000
office@attosoft.ro

Sugestii si sesizari

Tel: 0749.233.600
E-mail: sesizari@attosoft.ro
Statistici T5

Urmați-ne și pe rețelele de socializare:

Facebook
Twitter
LinkedIn
YouTube
Instagram
Pinterest

Copyright © 1995 – 2022 AttoSOFT. MyM®, MyManager®, AttoSOFT®, DataLight®, Babiz® sunt marci inregistrate ale firmei AttoSOFT. Programe distributie, gestiune distributie, software gestiune, ERP, automatizarea fortei de vanzari, SFA, softtware management productie.
GDPR | POLITICA PRIVIND FISIERELE DE TIP COOKIES | POLITICA DE CONFIDENTIALITATE