Cerintele generale ale unui sistem CRM

Facand o comparatie care poate parea deplasata, alegerea unui sistem CRM este in mare masura similar cu o casatorie din dragoste. Trebuie sa includa atat pasiunea cat si premisele unei convietuiri pe termen lung. Nu putem oferi solutii sau sfaturi in privinta pasiunii, insa putem contura premisele unei utilizari pe termen lung a sistemului CRM:

– FLEXIBILITATEA – arata in ce masura sistemul se poate adapta modului de lucru specific companiei Dvs și nu impune modificarea unor procese corecte, deja implementate. De notat aici ca unele procese utilizate anterior unui sistem informatic reprezinta variante prescurtate ale utilizarii sistemelor informatice. Desi sunt foarte agreate de utilizatori, ele nu asigura un volum minim de informatie necesara luarii deciziilor.

– FUNCTIONALITATE DEPLINA – sistemul CRM reprezinta un management al relatiei cu clientii si prin extensie cu partenerii firmei. Iata de ce este important ca un sistem CRM sa gestioneze atât procesele de marketing și vanzari, dar și pe cele de suport tehnic și management de proiect. Mai mult, daca tratam si angajatii firmei ca parteneri (lucru recomandat), sistemul trebuie sa faciliteze interactiunea intre acestia pentru a mentine coerente canalele de comunicatie.

– EXPANDABILITATE – simpla utilizare a unui sistem CRM poate fi benefica, insa nu neaparat suficienta in privinta informatiilor necesare si a feedback-ului care trebuie sa vina din departamente ale companiei care nu au neaparat o interactiune directa cu clientii. Sistemul trebuie sa va permita extinderea către procese comerciale mai complexe, din zona de ERP sau BI (de ex. aprovizionare, livrari, productie, trezorerie, contabilitate, rapoarte de analiza, etc)

– ADAPTABILITATE – apare ca o necesitate acuta atunci cand flexibilitatea sistemului informatic nu acopera nevoile companiei. In acest caz trebuie sa fie luate in calcul adaptari si extinderi ale mecanismelor existente. In acest sens, cooperarea si disponibilitatea firmei producatoare este esentiala.

– FUNCTIONALITATE EFECTIVA – “A fost doar un demo” este o realitate cruda pe care o intalnesc foarte multe din companiile care achizitioneaza sisteme informatice. Daca sistemul nu este 100% functional este posibil ca utilizarea efectiva a anumitor functii sa apara, in cel mai bun caz, dupa cateva luni bune. Asa ca incercati sa stabiliti clar ce este functional si ce nu.

– SCALABILITATE – sistemul C.R.M. trebuie sa facă fata în egala măsura volumelor mici și mari de date. Schimbarea parametrilor serverului trebuie sa va permita sa obtineti o viteza de lucru optima, pe masura ce baza de date pe care o utilizati creste ca numar de inregistrari.

– SUPORT TEHNIC – asigurați-va ca dispuneti de suport tehnic în cursul implementarii și post-implementare, preferabil de la aceeași companie care a realizat implementarea și care a realizat configurarile initiale. Ideal este ca firma producatoare sa va ofere si suportul tehnic, avand in vedere posibile dezvoltari si / sau adaptari ale sistemului informatic.

Aceste premise de la care trebuie sa plecati atunci cand analizati sistemele informatice de tip CRM sunt doar orientative. Ele nu reprezinta o lista completa a cerintelor pe care le puteti formula, avand in vedere ca pot exista nevoi specifice care cantaresc mai mult decat considerentele de ordin general. Ideal este sa realizati un mecanism de punctaje care sa va permita evaluarea cat mai obiectiva a solutiilor pe baza nevoilor actuale si a celor pe termen mediu si lung.

Deja ai votat!

Vezi comentariile
mai jos

crm, solutii crm

Distribuie acest articol

Articolul anterior
Ce prevede noua legislatie din 2016, privind achizitiile publice
Articolul următor
Legislatia din 2016 privind restituirea TVA

Te-ar mai putea interesa si:

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Fill out this field
Fill out this field
Te rog să introduci o adresă de email validă.

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.