Ce trebuie sa faci in prima luna, dupa infiintarea unei firme?

Odată cu încheierea formalităților la Registrul Comerțului, practic după ce se obține certificatul de înregistrare, proprietarul firmei dispune de cadrul legal pentru a-și începe activitatea, însă înainte trebuie să parcurgă câțiva pași importanți. Neîndeplinirea acestora poate atrage neplăceri mari, printre care amenzi și dificultăți de desfășurare a activității. Iată ce trebuie să facă un întreprinzător de îndată ce a înființat firma:

1. Să cumpere o ștampilă cu denumirea firmei. Prețul mediu al unei ștampile este 50-70 lei/buc, dacă contabilitea firmei nou înființate este ținută de o firmă de contabilitate specializată, va fi nevoie, cel mai probabil, de o a doua ștampilă (obligativitatea folosirii ștampilei a fost eliminată dar sunt mulți terți care continuă să o solicite pentru un plus de veridicitate a documentelor firmei);
2. Să deschidă un cont bancar, nu există o limită de câte conturi poți deschide pentru o firmă, însă dacă, de exemplu, se dorește obținerea Certificatul de înregistrare în scopuri de TVA este necesar ca firma să aibă cel puțin un cont curent în lei, unele bănci acceptă chiar ca să convertească contul de capital social (necesar la înființarea societății) în cont curent;
3. Să achiziționeze Registrul Unic de Control (RUC) de la Adminstrația Financiară de care aparține firma în termen de 30 zile de la înființare, dacă se depășește termenul se sancționeză cu amenda de la 500 la 1000 lei. Prețul Registrului este de 30 lei;
4. Să achiziționeze facturier și chitanțier-exemplare tipizate (se achiziționează de la o editură, librărie sau de la magazinul de papetărie) sau sa alegă un program de emitere electronic(în ultimul timp acesta fiind mai utilizat decât tipizatele);
5. Sa achizitioneze Registrul de Evidență Fiscală (REF) de la Administrația Financiară de care aparține, în cazul în care firma este plătitoare de impozit pe profit;
6. Să angajeze un contabil sau să încheie un contract de prestari servicii în domeniul contabilității, cu o persoană fizică sau juridică, autorizată potrivit legii, membră a Corpului Experților Contabili și Contabililor Autorizați din România, să-i facă procura pentru ai depune declarațiile online.

Deja ai votat!

Vezi comentariile
mai jos

achitare taxe firma, infiintare firme

Distribuie acest articol

Articolul anterior
Codul fiscal actualizat – Iunie 2016 – Noua versiunie ANAF
Articolul următor
Inspectorii ANAF incep operatiunea CRONOS pana in luna Septembrie 2016

Te-ar mai putea interesa si:

5 comentarii. Leave new

  • Dacă mi-am deschis un SRL şi vreau sa deschid un bar, plătesc impozit pe profit?

    Răspunde
  • Nu s-a precizat daca societatea este platitoare de impozit pe profit sau de impozit pe venitul microintreprinderilor. O sa raspund pentru ambele cazuri:
    – Daca societatea este platitoare de impozit pe profit adica daca capitalul social depaseste 45.000 ron atunci, in cazul in care se deschide un bar, se va plati impozit specific conform legii 170/2016.
    – Daca societatea este platitoare de impozit pe venitul microintreprinderilor (capital social mai mic de 45.000 ron) va plati impozit pe venitul microintreprinderilor, respectiv 1%
    pentru microintreprinderile care au unul sau mai multi salariati si 3% pentru microintreprinderile fara salariati.

    Răspunde
  • Trebuie sa procure stampila si pentru un srl cu activitate numai pe internet ?

    Răspunde
  • Bună ziua! Pentru un cabinet de psihoterapie se procedeaza la fel ca la orice firma? Trebuie depus ceva la ANAF? Multumesc!

    Răspunde
  • Sa incheie un contract de Prestari servicii pentru Protectia muncii si PSI.

    Răspunde

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Fill out this field
Fill out this field
Te rog să introduci o adresă de email validă.

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.