Odată cu încheierea formalităților la Registrul Comerțului, practic după ce se obține certificatul de înregistrare, proprietarul firmei dispune de cadrul legal pentru a-și începe activitatea, însă înainte trebuie să parcurgă câțiva pași importanți. Neîndeplinirea acestora poate atrage neplăceri mari, printre care amenzi și dificultăți de desfășurare a activității. Iată ce trebuie să facă un întreprinzător de îndată ce a înființat firma:
1. Să cumpere o ștampilă cu denumirea firmei. Prețul mediu al unei ștampile este 50-70 lei/buc, dacă contabilitea firmei nou înființate este ținută de o firmă de contabilitate specializată, va fi nevoie, cel mai probabil, de o a doua ștampilă (obligativitatea folosirii ștampilei a fost eliminată dar sunt mulți terți care continuă să o solicite pentru un plus de veridicitate a documentelor firmei);
2. Să deschidă un cont bancar, nu există o limită de câte conturi poți deschide pentru o firmă, însă dacă, de exemplu, se dorește obținerea Certificatul de înregistrare în scopuri de TVA este necesar ca firma să aibă cel puțin un cont curent în lei, unele bănci acceptă chiar ca să convertească contul de capital social (necesar la înființarea societății) în cont curent;
3. Să achiziționeze Registrul Unic de Control (RUC) de la Adminstrația Financiară de care aparține firma în termen de 30 zile de la înființare, dacă se depășește termenul se sancționeză cu amenda de la 500 la 1000 lei. Prețul Registrului este de 30 lei;
4. Să achiziționeze facturier și chitanțier-exemplare tipizate (se achiziționează de la o editură, librărie sau de la magazinul de papetărie) sau sa alegă un program de emitere electronic(în ultimul timp acesta fiind mai utilizat decât tipizatele);
5. Sa achizitioneze Registrul de Evidență Fiscală (REF) de la Administrația Financiară de care aparține, în cazul în care firma este plătitoare de impozit pe profit;
6. Să angajeze un contabil sau să încheie un contract de prestari servicii în domeniul contabilității, cu o persoană fizică sau juridică, autorizată potrivit legii, membră a Corpului Experților Contabili și Contabililor Autorizați din România, să-i facă procura pentru ai depune declarațiile online.
5 comentarii. Leave new
Dacă mi-am deschis un SRL şi vreau sa deschid un bar, plătesc impozit pe profit?
Nu s-a precizat daca societatea este platitoare de impozit pe profit sau de impozit pe venitul microintreprinderilor. O sa raspund pentru ambele cazuri:
– Daca societatea este platitoare de impozit pe profit adica daca capitalul social depaseste 45.000 ron atunci, in cazul in care se deschide un bar, se va plati impozit specific conform legii 170/2016.
– Daca societatea este platitoare de impozit pe venitul microintreprinderilor (capital social mai mic de 45.000 ron) va plati impozit pe venitul microintreprinderilor, respectiv 1%
pentru microintreprinderile care au unul sau mai multi salariati si 3% pentru microintreprinderile fara salariati.
Trebuie sa procure stampila si pentru un srl cu activitate numai pe internet ?
Bună ziua! Pentru un cabinet de psihoterapie se procedeaza la fel ca la orice firma? Trebuie depus ceva la ANAF? Multumesc!
Sa incheie un contract de Prestari servicii pentru Protectia muncii si PSI.