Cazierul si certificatul de cazier fiscal – ANAF 2016

Toate organele de administrare fiscala ale ANAF cu atributii de constatare a faptelor de natura a fi inscrise in cazier si de aplicare a sanctiunilor vor primi competente extinse de intocmire a fiselor de inscriere a faptelor in cazierul fiscal, ca urmare a completarii listei faptelor care se inscriu in cazierul fiscal al contribuabililor, conform HG 1000/2015.

Astfel, ca urmare a acestei extinderi, fisele de inscriere a faptelor care constituie contraventii, care se constata de organele fiscale cu atributii de administrare a veniturilor statului (ex. pentru nedepunerea la termen a declaratiilor de inregistrare fiscala/de mentiuni), se intocmesc de aceste organe fiscale.

Tot prin acest ordin, supus acum dezbaterii publice, se vor clarifica si procedurile prin care sunt stabilite organele fiscale teritoriale competente pentru gestionarea cazierului fiscal, ca urmare a infiintarii administratiilor pentru contribuabili mijlocii din cadrul directiilor generale regionale ale finantelor publice.

De asemenea, vor fi stabilite reguli de intocmire a fiselor de inscriere in cazierul fiscal a contraventiilor constatate de organe din afara Agentiei Nationale de Administrare Fiscala, care au atributii de aplicare a sanctiunilor pentru unele fapte de natura celor care se inscriu in cazierul fiscal.

CAZIERUL FISCAL reprezinta un mijloc de evidenta si urmarire a respectarii disciplinei fiscale, contabile si financiare de catre contribuabili, in care se tine evidenta persoanelor fizice, juridice si a entitatilor fara personalitate juridica ce au savarsit fapte sanctionate de legile fiscale, contabile, vamale si de cele care privesc disciplina financiara.

Certificatul de cazier fiscal:
– este gratuit, pentru eliberarea certificatului nu se percepe nicio taxa.
– se elibereaza numai la cererea scrisa a contribuabililor sau a reprezentantilor acestora, depusa la orice organ fiscal competent in eliberarea cazierului fiscal, indiferent de domiciliu.
– eliberarea se face de indata si se emite in scris, pe suport hartie sau in forma electronica – in cazul emiterii in forma electronica, comunicarea se face prin mijloace electronice de transmitere la distanta ori de cate ori contribuabilul a optat pentru aceasta modalitate de emitere si de comunicare.
– este valabil 30 de zile de la data emiterii si numai in scopul pentru care a fost eliberat.

1 0
Articolul precedent
Registru national electronic al caselor de marcat – Reglementari legislative ANAF 2016
Articolul următor
DataLight BI.Q – Cunoaște puterea din spatele datelor!

Te-ar mai putea interesa si:

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Fill out this field
Fill out this field
Te rog introdu o adresă email validă.

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

Meniu
×