Cazierul Fiscal in format electronic

Guvernul a aprobat, printr-o Ordonanta adoptata Miercuri, 26 August 2015, un set de reglementari privind cazierul fiscal, menite sa contribuie, pe de o parte, la aplicarea unor mecanisme mai echitabile si mai simple in ceea ce priveste inscrierea si radierea faptelor din cazierul fiscal, bazate pe principiul proportionalitatii, iar, pe de alta parte, sa imbunatateasca conduita fiscala a contribuabilului. Rescrierea legislatiei in domeniul cazierului fiscal va permite, totodata, orientarea activitatilor specifice de prevenire si combatere a evaziunii fiscale catre contribuabilii cu risc fiscal ridicat, respectiv catre cei in al caror cazier fiscal figureaza incalcari flagrante ale legislatiei fiscale, contabile si vamale si a disciplinei financiare.

Principalele elemente de noutate aduse de actul normativ vizeaza inscrierea si scoaterea din evidenta cazierului fiscal, eliberarea acestui document si organizarea si gestionarea istoricului cazierului fiscal. Actul normativ crează baza legală pentru depunerea cererilor şi eliberarea certificatului de cazier fiscal în format electronic.

In scopul combaterii evaziunii fiscale, la nivelul Agentiei Nationale de Administrare Fiscala va fi organizat un istoric al contribuabililor care au fost scosi din evidenta cazierului fiscal. Acest istoric se va pastra o perioada de 10 ani si va constitui un instrument de verificare a comportamentului fiscal al persoanelor fizice care isi infiinteaza o societate sau o asociatie/fundatie. De asemenea, aceste informatii vor fi utilizate de catre organele fiscale in realizarea analizei de risc.

Totodata, actul normativ include doua masuri referitoare la eliberarea cazierului fiscal, menite sa contribuie la imbunatatirea relatiei contribuabilului cu ANAF, prin modernizarea serviciilor administratiei fiscale. In acest sens, actul normativ va crea baza legala pentru depunerea cererilor si eliberarea certificatului de cazier fiscal in format electronic. De asemenea, se reglementeaza posibilitatea eliberarii cazierului fiscal de catre orice organ fiscal competent in eliberarea certificatului de cazier fiscal, indiferent de domiciliul contribuabilului.

Cazierul fiscal este organizat la nivel central (ca o baza de date centrala) in care se tine evidenta contribuabililor de pe intreg teritoriul tarii. Potrivit noii reglementari, la aceasta baza de date vor avea acces, pentru interogare si emitere, toate unitatile subordonate competente. Ca atare, acestea pot elibera certificatul de cazier fiscal oricarui contribuabil, indiferent de domiciliu.

AttoSOFT va pune la dispozitie intregul text al actului normativ, in faza de proiect:

http://discutii.mfinante.ro/static/10/Mfp/transparenta/ProiectOGcazier18august.pdf

0 0
,
Articolul precedent
Cum iti recuperezi taxa de mediu in 2015, fara proces
Articolul următor
Schimbari in cazierul fiscal, din 2016

Te-ar mai putea interesa si:

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Fill out this field
Fill out this field
Te rog introdu o adresă email validă.

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

Meniu
×