• Home
  • Software
    • Gestiune 3.0 – modul principal ERP
    • BalPro – software contabilitate
    • BI – analiză business
    • BI integrat Qlik
    • SFA – Sales Force Automation
    • CRM – relații cu clienții
    • Cost Control – bugetare
    • DMS – Elo Digital Office
    • WMS – modul Picking
    • Portal B2B
  • Domenii de activitate
    • Retail – vânzări / gestiune
    • HoReCa – vânzări / gestiune
    • Service auto / vânzări piese
    • Agricultură / vânzări utilaje
    • Distribuție
    • E-commerce / magazin online
    • Sector public / bugetar
    • Transport / case expediții
  • Clienți
  • Companie
    • Companie
    • Cariere
    • Studii de caz, interviuri
  • Blog
    • Stiri
    • Fiscalitate
    • Gadget-uri, trend-uri IT
  • Asistență
    • TeamViewer
    • Asistenta clienti
    • Portal raportare incidente
  • Contact
  • | Solicită Demo |

Cate conturi de TVA iti poti deschide pe firma, incepand din 2018

acum 5 ani
Departamentul de Marketing AttoSOFT
Legislatie, fiscalitate
Niciun comentariu

Split TVA va fi aplicat obligatoriu din 2018 de către toate firmele înregistrate în scopuri de TVA, acestea fiind încurajate, prin oferirea unor facilități fiscale, să utilizeze mecanismul și până la final de 2017.

Așadar, pentru aceste entități va exista curând obligativitatea deschiderii de conturi dedicate pentru încasarea/ plata TVA. Concret, acestea vor fi deschise fie la Trezorerie, în mod gratuit și fără perceperea de comisioane, fie la bănci, acolo unde conturile de TVA vor fi comisionate conform regulilor fiecărei unități bancare.

Spre exemplu, Trezoreria va deschide gratuit și automat câte un cont de TVApentru toți operatorii economici plătitori de TVA, fără a fi necesară o solicitare scrisă din partea acestora și fără a fi percepute comisioane. Conturile deschise la instituția amintită vor putea fi folosite doar pentru plățile în lei și vor fi necesare, printre altele, pentru încasarea sumelor de la instituțiile de stat.

Pentru alte operațiuni, cum ar fi tranzacțiile cu alte companii private, firmele vor avea nevoie de cel puțin un cont de TVA deschis la o bancă. Potrivit normelor în vigoare, băncile vor putea deschide din oficiu conturi de TVA pentru toți clienții lor care sunt înregistrați în scop de TVA, informându-i pe aceștia despre deschiderea contului și costul de administrare sau comisioanele practicate.

Contul de TVA deschis de bancă va putea fi validat de contribuabili în termen de 90 de zile, în caz contrar instituția de credit având obligația de a-l închide.

Spre deosebire de trezorerie, la bănci vor putea fi deschise și conturi în valută, astfel că așa se poate ajunge ca o firmă să aibă două conturi de TVA deschise: un cont de TVA pentru plățile în lei, deschis la trezorerie, și un cont de TVA pentru plățile în valută, deschis la o bancă.

În egală măsură, pot fi deschise și mai multe conturi, astfel că o firmă cu cod de TVA va putea avea un număr nelimitat de conturi de TVA.

Deja ai votat!

Vezi comentariile
mai jos

conturi tva, firme inregistrate in scop tva

Distribuie acest articol

Articolul anterior
Legislatie split TVA – Modalitati de debitare a contului de TVA
Articolul următor
OG 20/2017 din 3 Septembrie 2017 modifica iar calendarul punerii in functiune a noilor case de marcat cu jurnal electronic

Te-ar mai putea interesa si:

Comunicat ANAF privind plata dividendelor – Ianuarie 2017
16 ianuarie 2017
Modalitatea firmelor de iesire din evidenta platitorilor de TVA
28 noiembrie 2017
Lista legilor si taxelor care sunt eliminate, incepand cu 1 Ianuarie 2017
25 octombrie 2016

Lasă un răspuns Anulează răspunsul

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Fill out this field
Fill out this field
Te rog să introduci o adresă de email validă.

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

Topul celor mai importante stiri din ultimele 24 h


  • Cum poti preveni amenzile întocmind un NIR corect 5 views | under Stiri

  • Samsung Galaxy J3 – Specificatii tehnice 3 views | under Gadget-uri, trenduri IT

  • Apeluri telefonice de calitate, prin VoLTE – voice over LTE – Long Term Evolution 3 views | under Gadget-uri, trenduri IT

  • Continutul si completarea corecta a foilor de parcurs, potrivit Codului Fiscal 3 views | under Legislatie, fiscalitate

  • ANAF modifica “Declaratia privind obligatiile de plata la bugetul de stat” 3 views | under Legislatie, fiscalitate

  • Modificarile aduse din 2016 la Registrul jurnal de incasari si plati 3 views | under Legislatie, fiscalitate

  • Paste Fericit! 3 views | under Stiri

  • Ce înseamnă Business Intelligence? 5 indicatori cheie pentru analiza performanțelor afacerii tale! 3 views | under Stiri

  • Ordinul MFP nr. 2634/2015 privind modelele documentelor justificative in 2016, comparativ cu 2015 2 views | under Legislatie, fiscalitate

  • Schimbarea cotei de TVA, de la 24 la 9 % – In atentia partenerilor AttoSOFT 2 views | under Legislatie, fiscalitate

  • Radierea online a contractelor salariatilor – Reges 2016 2 views | under Legislatie, fiscalitate

  • AttoSoft lansează noul modul SAF-T în DataLight ERP! 2 views | under Stiri

  • Noua legislatie din 2016 privind eliberarea certificatului de atestare fiscala si a celui de obligatii bugetare 2 views | under Legislatie, fiscalitate

  • Sarbatori fericite, cu ocazia Floriilor! 2 views | under Stiri

  • 2016 – anul cel mai bun pentru incasarea dividendelor – Din 2017 cresc impozitele 2 views | under Legislatie, fiscalitate

Companie

AttoSOFT SRL realizeaza solutii software ERP, programe de contabilitate, gestiune, facturare, salarii, financiar-contabile, CRM, program salarizare invatamant, program salarizare bugetari, ș.a.

De asemenea, compania furnizează case de marcat, aparatura fiscala, cantare electronice, imprimante fiscale, scanere, cititoare coduri de bare, PDA, POS, imprimante cod bare, terminale inventariere, mijloace fixe, OLAP, Business Intelligence, etc.

Contactaţi-ne!

Bucureşti - Str. Alexandru Moruzzi Voievod Nr. 4, Bl. B1, Sc. 2 Ap. 28, Sector 3, Cod 31155

Galaţi - Str. Portului, nr. 49, Bl. Olt 1, Sc. 1, Parter, Cod 80025
0236.470.000
0236.470.000
office@attosoft.ro

Sugestii si sesizari

Tel: 0749.233.600
E-mail: sesizari@attosoft.ro
Statistici T5

Urmați-ne și pe rețelele de socializare:

Facebook
Twitter
LinkedIn
YouTube
Instagram
Pinterest

Copyright © 1995 – 2022 AttoSOFT. MyM®, MyManager®, AttoSOFT®, DataLight®, Babiz® sunt marci inregistrate ale firmei AttoSOFT. Programe distributie, gestiune distributie, software gestiune, ERP, automatizarea fortei de vanzari, SFA, softtware management productie.
GDPR | POLITICA PRIVIND FISIERELE DE TIP COOKIES | POLITICA DE CONFIDENTIALITATE