• Home
  • Software
    • Gestiune 3.0 – modul principal ERP
    • BalPro – software contabilitate
    • BI – analiză business
    • BI integrat Qlik
    • SFA – Sales Force Automation
    • CRM – relații cu clienții
    • Cost Control – bugetare
    • DMS – Elo Digital Office
    • WMS – modul Picking
    • Portal B2B
  • Domenii de activitate
    • Retail – vânzări / gestiune
    • HoReCa – vânzări / gestiune
    • Service auto / vânzări piese
    • Agricultură / vânzări utilaje
    • Distribuție
    • E-commerce / magazin online
    • Sector public / bugetar
    • Transport / case expediții
  • Clienți
  • Companie
    • Companie
    • Cariere
    • Studii de caz, interviuri
  • Blog
    • Stiri
    • Fiscalitate
    • Gadget-uri, trend-uri IT
  • Asistență
    • TeamViewer
    • Asistenta clienti
    • Portal raportare incidente
  • Contact
  • | Solicită Demo |

Calendarul trecerii la noile case de marcat – 2016 – 2017

acum 7 ani
Departamentul de Marketing AttoSOFT
Legislatie, fiscalitate
1 comentariu

Incepand din 2016, casele de marcat dotate cu role jurnal pe suport hartie vor fi inlocuite, treptat, cu aparate de marcat echipate cu jurnal electronic.

Pentru a nu crea disfunctionalitati in activitatea comerciantilor, Guvernul a hotarat sa existe perioade tranzitorii pentru dotarea operatorilor economici cu case de marcat cu jurnal electronic. Mai exact, marii contribuabili vor utiliza noile aparate incepand cu data de 1 octombrie 2016, in timp ce de la 1 ianuarie 2017 aceeasi obligatie le va reveni si contribuabililor mijlocii. In ceea ce-i priveste pe contribuabilii mici, acestia vor fi obligati sa foloseasca aparate de marcat cu jurnal electronic incepand cu data de 1 mai 2017.

Atentie! Din 1 iulie 2016 va fi interzisa comercializarea aparatelor de marcat electronice fiscale cu rola jurnal.

De asemenea, conform reglementarilor Guvernului, noile case de marcat vor trebuiconectate la un sistem de supraveghere si monitorizare, pentru transmiterea datelor catre Agentia Nationala de Administrare Fiscala (ANAF). Astfel, la nivelul ANAF se va intocmi in forma electronica un registru national de evidenta a aparatelor de marcat electronice fiscale instalate in judete si in sectoarele municipiului Bucuresti. Supravegherea si monitorizarea aparatelor de marcat electronice fiscale se va realiza de catre Fisc. In acest sens, firmele vor fi obligate sa asigure conectarea la distanta a aparatelor de marcat electronice fiscale, pentru transmiterea de date fiscale catre ANAF.

Pe langa introducerea noilor case de marcat, dispozitiile ordonantei aprobate recent de parlamentari au modificat si continutul bonului fiscal. Concret, pe bonul fiscal va fi introdus ca element obligatoriu, pentru aparatele cu jurnal electronic, codul de inregistrare in scopuri de TVA al beneficiarului, la cererea acestuia. Aceasta modificare are in vedere corelarea cu legislatia privind Codul fiscal, respectiv prevederile pentru deducerea TVA care poate fi justificata cu bonurile fiscale care indeplinesc conditiile unei facturi simplificate, motiveaza MFP. In plus, bonul fiscal va contine si unitatea de masura.

Nota: Initial, termenele tranzitiei erau 1 aprilie 2016 (contribuabili mari), 1 iulie 2016 (contribuabili mijlocii) si 1 noiembrie 2016 (contribuabili mici), cu interzicerea comercializarii caselor de marcat cu rola jurnal de la 1 ianuarie 2016. Totusi, acestea au fost amanate in vara.

Deja ai votat!

Vezi comentariile
mai jos

cand se schimba casele de marcat, continut bon fiscal, role jurnal

Distribuie acest articol

Articolul anterior
Primul ceas inteligent romanesc: X-Watch
Articolul următor
Firmele care nu-si vor schimba casele de marcat vor primi amenzi de 9000 de lei

Te-ar mai putea interesa si:

Prevederi legislative privind sediul social expirat al contribuabililor
17 martie 2016
PCUe – Punctul de contact unic, electronic – din Octombrie 2016
5 octombrie 2016
Proprietarii cu activitate fara cheltuieli deduse trebuie sa depună o declaratie privind impozitul pe cladiri, pana pe 31 Martie
14 martie 2016

1 comentariu. Leave new

  • Dov Taxi
    24 iulie 2016 2:06

    Cat ar costa o casa de marcat pentru taxi.

    Răspunde

Lasă un răspuns Anulează răspunsul

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Fill out this field
Fill out this field
Te rog să introduci o adresă de email validă.

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

Topul celor mai importante stiri din ultimele 24 h


  • Ce trebuie sa faci in prima luna, dupa infiintarea unei firme? 11 views | under Legislatie, fiscalitate

  • ROI – Cum se inscrie o firma in Registrul Operatorilor Intracomunitari 5 views | under Legislatie, fiscalitate

  • Cotele de TVA valabile din Ianuarie 2016: 20%, 9% si 5% 5 views | under Legislatie, fiscalitate

  • AttoSoft lansează noul modul SAF-T în DataLight ERP! 5 views | under Stiri

  • Colaborare mai ușoară cu partenerii din străinătate prin traducere automată în ERP! 4 views | under Stiri

  • Despre avantajele porturilor USB type C 3 views | under Gadget-uri, trenduri IT

  • Sistemul obligatoriu e-Factura este acum integrat în DataLight ERP! 3 views | under Legislatie, fiscalitate, Stiri

  • Paste Fericit! 3 views | under Stiri

  • Taxele pe dividendele platite companilor din UE sau din afara UE 2 views | under Legislatie, fiscalitate

  • Continutul si completarea corecta a foilor de parcurs, potrivit Codului Fiscal 2 views | under Legislatie, fiscalitate

  • Cum te autentifici in Spatiul Virtual Privat, incepand din Iunie 2017 2 views | under Legislatie, fiscalitate

  • Casele de marcat versus imprimantele fiscale 2 views | under Stiri

  • Radierea fiscală, conform ultimelor reglementari legislative 2 views | under Legislatie, fiscalitate

  • Ce înseamnă Business Intelligence? 5 indicatori cheie pentru analiza performanțelor afacerii tale! 2 views | under Stiri

  • DataLight pe intelesul tuturor – Proceduri de lucru cu Alerte si InfoSold 2 views | under Stiri

Companie

AttoSOFT SRL realizeaza solutii software ERP, programe de contabilitate, gestiune, facturare, salarii, financiar-contabile, CRM, program salarizare invatamant, program salarizare bugetari, ș.a.

De asemenea, compania furnizează case de marcat, aparatura fiscala, cantare electronice, imprimante fiscale, scanere, cititoare coduri de bare, PDA, POS, imprimante cod bare, terminale inventariere, mijloace fixe, OLAP, Business Intelligence, etc.

Contactaţi-ne!

Bucureşti - Str. Alexandru Moruzzi Voievod Nr. 4, Bl. B1, Sc. 2 Ap. 28, Sector 3, Cod 31155

Galaţi - Str. Portului, nr. 49, Bl. Olt 1, Sc. 1, Parter, Cod 80025
0236.470.000
0236.470.000
office@attosoft.ro

Sugestii si sesizari

Tel: 0749.233.600
E-mail: sesizari@attosoft.ro
Statistici T5

Urmați-ne și pe rețelele de socializare:

Facebook
Twitter
LinkedIn
YouTube
Instagram
Pinterest

Copyright © 1995 – 2022 AttoSOFT. MyM®, MyManager®, AttoSOFT®, DataLight®, Babiz® sunt marci inregistrate ale firmei AttoSOFT. Programe distributie, gestiune distributie, software gestiune, ERP, automatizarea fortei de vanzari, SFA, softtware management productie.
GDPR | POLITICA PRIVIND FISIERELE DE TIP COOKIES | POLITICA DE CONFIDENTIALITATE