Avantajele emiterii unei proforme in locul facturii

In vederea vanzarii unor bunuri sau prestarii unor servicii, este recomandat, sa se emita mai intai o factura proforma pentru a informa clientul si pentru ca acesta sa efectueze plata in baza unui document, urmand ca ulterior efectuarii platii sa se emita si factura finala.

Proforma este un document emis de vanzator prin care specifica produsele ce se vor vinde, cu caracteristicile lor principale si pretul. De foarte multe ori cand doresti sa efectuezi o depunere in contul unei firme pentru achizitionarea de produse, la ghiseul bancii respective este cerut un document justificativ, respectiv o proforma.

O factura proforma nu are valoare fiscala si nu este reglementata de legislatia din Romania, insa aceasta trebuie sa contina aproximativ aceleasi elemente precum factura finala:

– serie si numar factura proforma;
– data emiterii;
– date cu privire la emitent;
– date cu privire la client
– date cu privire la obiectul/serviciul dat spre vanzare;
– suma fara TVA;
– valoarea TVA;
– cota de TVA aplicata;
– suma cu TVA;
– alte informatii optionale ( mentionarea contractului in baza caruia se factureaza).

Atunci cand se plateste contravaloarea facturii proforme, inseamnca ca acel cumparator plateste in avans contravaloarea produselor sau serviciilor aferente facturii ce urmeaza a fi emise. Dat fiind faptul ca factura proforma nu are valoare fiscala, aceasta nu se va inregistra de catre nici o parte (vanzator sau comparator) in contabilitate si nici in declaratiile fiscale.

Pe de alta parte, factura proforma nu va crea nicio obligatie clientului fata de vanzator care a emis-o.

Care sunt avantajele emiterii unei facturi proforme?

– in vederea minimizarii riscului de a efectua facturi storno sau anularea unor facturi finale ca urmare a razgandirii clientului;
– in vederea informarii clientului cu privire la bunurile/serviciile facturate;
– pentru incasarea in avans a contravalorii unor bunuri sau servicii;
– ca document justificativ solicitat de banca pentru operatiunile in valuta;
– in comertul international, pentru efectuarea formalitatilor de vamuire;
– pentru grabirea decontarii bunurilor/serviciilor pestate;
– unele societati emit facturi proforme pentru publicitate, pentru a se face cunoscuti prin lansarea unor oferte de cumparare, sau pentru promovarea unor produse.

Deja ai votat!

Vezi comentariile
mai jos

continut proforma

Distribuie acest articol

Articolul anterior
Noile serverele BullSequana S, de la Atos si tehnologiile bazate pe Inteligenta Artificiala
Articolul următor
Modalitatea firmelor de iesire din evidenta platitorilor de TVA

Te-ar mai putea interesa si:

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Fill out this field
Fill out this field
Te rog să introduci o adresă de email validă.

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.