Începând cu data de 1 Ianuarie 2022, ANAF lansează prima etapă de raportare SAF-T. Ce înseamnă acest lucru și cum se va aplica contribuabililor cu activitatea în România? Află mai jos toate răspunsurile și cum poți automatiza acest proces cu ajutorul AttoSOFT:
Ce este Declarația 406 SAF-T?
Fișierul Standard de Control Fiscal este o metodă de raportare electronică directă a datelor fiscal-contabile într-un format standardizat, implementată deja într-un număr mare de țări Europene, la care se alătură acum și România.
Cui se aplică SAF-T?
Depunerea declarației 406 în fișier SAF-T va fi obligatorie pentru toți contribuabilii din România, inclusiv firmele neplătitoare de TVA, cu depuneri lunare sau trimestriale după caz.
Ce implică această raportare?
Raportarea SAF-T este un proces detaliat și complex, care implică un volum mare de date din Registrul Jurnal, Registrul de Inventar, Registrul Mijloacelor Fixe și Registrul de Casă și Bancă, precum nomenclatoare, solduri și date despre achiziții, plăți și încasări.
Când se va începe implementarea?
Declarația 406 devine obligatorie începând cu:
- Ianuarie 2022 – contribuabili mari (listă 2022) listați deja în anul precedent și respectiv Iulie 2022 – contribuabili mari listați doar din 2022
- Ianuarie 2023 – contribuabili mijlocii
- Ianuarie 2025 – contribuabili mici
Deoarece această raportare necesită un efort mare din partea întreprinderilor, ANAF oferă perioade inițiale de grație, în funcție de clasificarea firmei. În urma perioadelor de grație, se vor aplica o listă de amenzi între 500-5000 Lei pentru întârzieri sau erori.
Cum poți automatiza Declarația 406 SAF-T?
Echipa AttoSOFT urmărește mereu noile reglementări fiscale și legislative, pentru a-ți oferi soluții software de business complete și updatate. De aceea am dezvoltat noul modul SAF-T pentru a automatiza toate activitățile de raportare către ANAF, direct din programul existent de management al afacerii BalPro sau DataLight. Simplu și fără stres!