Declarația 406 (SAF-T) – obligatorie la ANAF din luna Ianuarie. Care este metodologia, ce contribuabili sunt primii vizați și cum poți simplifica procesul!

Începând cu data de 1 Ianuarie 2022, ANAF lansează prima etapă de raportare SAF-T. Ce înseamnă acest lucru și cum se va aplica contribuabililor cu activitatea în România? Află mai jos toate răspunsurile și cum poți automatiza acest proces cu ajutorul AttoSOFT: 

Ce este Declarația 406 SAF-T? 

Fișierul Standard de Control Fiscal este o metodă de raportare electronică directă a datelor fiscal-contabile într-un format standardizat, implementată deja într-un număr mare de țări Europene, la care se alătură acum și România.

Cui se aplică SAF-T?

Depunerea declarației 406 în fișier SAF-T va fi obligatorie pentru toți contribuabilii din România, inclusiv firmele neplătitoare de TVA, cu depuneri lunare sau trimestriale după caz.

Ce implică această raportare? 

Raportarea SAF-T este un proces detaliat și complex, care implică un volum mare de date din Registrul Jurnal, Registrul de Inventar, Registrul Mijloacelor Fixe și Registrul de Casă și Bancă, precum nomenclatoare, solduri și date despre achiziții, plăți și încasări.

Când se va începe implementarea?

Declarația 406 devine obligatorie începând cu:

  • Ianuarie 2022 – contribuabili mari (listă 2022) listați deja în anul precedent și respectiv Iulie 2022 – contribuabili mari listați doar din 2022
  • Ianuarie 2023 – contribuabili mijlocii
  • Ianuarie 2025 – contribuabili mici

Deoarece această raportare necesită un efort mare din partea întreprinderilor, ANAF oferă perioade inițiale de grație, în funcție de clasificarea firmei. În urma perioadelor de grație, se vor aplica o listă de amenzi între 500-5000 Lei pentru întârzieri sau erori.

Cum poți automatiza Declarația 406 SAF-T?

Echipa AttoSOFT urmărește mereu noile reglementări fiscale și legislative, pentru a-ți oferi soluții software de business complete și updatate. De aceea am dezvoltat noul modul SAF-T pentru a automatiza toate activitățile de raportare către ANAF, direct din programul existent de management al afacerii BalPro sau DataLight. Simplu și fără stres!

Deja ai votat!

Vezi comentariile
mai jos

Distribuie acest articol

Articolul anterior
Tehnologiile de ultima generatie pentru afacerile romanesti
Articolul următor
Companiile care și-au luat case de marcat pentru a le conecta în 2021 la ANAF încă pot să-și scadă cheltuielile din impozite

Te-ar mai putea interesa si:

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Fill out this field
Fill out this field
Te rog să introduci o adresă de email validă.

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.