In perioada Decembrie 2013 – Ianuarie 2017, inspectorii de la Antifrauda au efectuat verificari la 162 de contribuabili, identificand prejudicii cauzate bugetului de stat in valoare de 41.627.525 lei, pentru recuperarea carora au instituit 14 masuri asiguratorii, in cuantum 31.977.867 lei.
In ce priveste combaterea fraudei si evaziunii fiscale in activitatea magazinelor online, Agentia Nationala pentru Administrare Fiscala (ANAF) urmareste cel putin patru aspecte:
– interferenta vanzarilor prin intermediul magazinelor online cu fraudele clasice de tip firma fantoma, la achizitia intracomunitara;
– comertul fara inregistrarea si declararea veniturilor;
– fapte de comert cu aparenta de tip C2C (de la persoana fizica la persoana fizica), desfasurate pe platforme de vanzari, in realitate fiind vandute volume mari de produse cu valoare ridicata, fara a exista o forma de inregistrare;
– asociate acestui ultim tip de risc sunt si situatiile de depasire a pragului de vanzari la distanta de catre firme din alte state membre.
De asemenea, potrivit ANAF, „pe langa activitatea de investigare a fraudelor si destructurare a lanturilor tranzactionale constituite pentru prejudicierea bugetului statului, in timpul controalelor efectuate in domeniul comertului electronic, inspectorii antifrauda au constatat abateri pentru sanctionarea carora au dispus 62 de amenzi contraventionale, in valoare totala de 274.992 lei, precum si confiscari de sume, bunuri si venituri ilicite, in cuantum de 1.353.087 lei”
AttoSOFT reaminteste faptul ca ANAF a propus Institutului pentru cercetare in Informatica (ICI) un protocol de colaborare prin care ICI sa ofere Fiscului datele de identificare a proprietarilor de domenii „.ro”, pentru a desfasura controale la magazinele online.