Ca urmare a faptului ca mai multi operatori economici de tipul PFA, II, IF, au fost radiati din oficiu de catre ONRC pentru nerespectarea unor prevederi legale, va aducem la cunostinta punctul de vedere al Directiei Generale de Legislatie Cod Procedura Fiscala, reglementari nefiscale si contabile, inregistrat la Directia Generala de Informatii Fiscale in 03.04.2019.
Mesajul MFP transmite doua precizari importante si se refera strict la noile aparatele de marcat electronice fiscale:
– confirma dreptul utilizatorului radiat de a reutiliza casa de marcat de model nou, cumparata in urma cu maximum 5 luni;
– precizeaza modalitatea de lucru agreata: se va utiliza contract de vanzare cumparare de la persoana fizica si se va folosi procedura de fiscalizare folosita anterior.
„Bunurile din patrimoniul PFA , II si IF, care au fost radiate in baza Legii 182/2016, deci inclusiv aparatele de marcat electronice fiscale, trec in patrimoniul personal al titularului entitatii. Astfel, acestia isi pot exercita, conform legii, dreptul de a dispune de aparatul de marcat. ln acest context, mentionam ca titularul uneia dintre entitatile mai sus mentionate (PFA,II,IF radiate), poate instraina, in baza unui contract de vanzare-cumparare, aparatul de marcat definit la art.3 alin (2) din OUG 28/1999, al carui proprietar este, catre distribuitorul autorizat /unitate acreditate pt comercializare si service, de la care a achizitionat respectivul aparat, cu respectarea prevederilor OUG 28/1999 si ale HG 479/2003 referitoare la inlocuirea memoriei fiscale si arhivarea acesteia si a datelor extrase. Dupa realizarea acestei tranzactii, unitatile acreditate/distribuitorii autorizati, va revinde aparatul catre noua entitate al carei titular este persoana fizica ce a instrainat casa de marcat, urmand sa fie parcursa procedura legala de fiscalizare a aparatului.”