AgriBusiness
DataLight®
Agribusiness
Programe personalizate pentru antreprenori în agricultură
Gestionează întreg sistemul de producție, logistic și de comerț în activitatea ta de agricultură cu soluțiile
DataLight® Agribusiness
!

Implementarea unei soluții software pentru afaceri nu mai reprezintă un lux în industria agriculturii, ci o necesitate pentru a ține pasul cu piața. Însă primul pas este mereu cel mai dificil, în special într-o industrie în care tradiția dictează că totul trebuie făcut “de mână” pentru a fi făcut cum trebuie. Totuși, trecerea la un sistem informatic special creat pentru agribusiness te ajută în feluri în care poate nici nu te așteptai - află mai multe în această prezentare.


Ce este DataLight® Agribusiness?
DataLight® Agribusiness
este o suită compusă din soluții software ERP personalizate pe diversele activități din industria agricolă. Deoarece această industrie acționează în propriul ecosistem, am dezvoltat module individuale specializate pe fiecare etapă din ciclul “farm-to-table”.
Comercianți de utilaje agricole și piese utilaje
Soft administrare activități de comerț piese de schimb și utilaje specializate pentru agricultură
Firme transport cereale
Soft administrare activități de depozitare și transport intern / internațional cereale și alte mărfuri în vrac
Distribuitori de inputuri
Soft administrare activități logistice / de distribuție inputuri agricole
Fermieri și cooperative agricole
Soft administrare activități de producție și comerț pentru ferme independente și asociative
Producători de inputuri
Soft administrare activități de producție inputuri agricole (semințe, îngrășăminte, insecticide ș.a.)
Vrei să știi cum se potrivește afacerii tale
Suita DataLight® Agribusiness?
Apelează un consilier software - 0730 050 353
Software ERP agricultură
Industria agriculturală în România reprezintă estimativ 4% din PIB, însă chiar și așa continuă să fie în mare parte ignorată de către antreprenori în contextul erei Industry 4.0, adică utilizarea de date in-real-time în procesele de producție, interconectivitate cu diverse utilaje Smart și analiza permanentă a eficienței resurselor materiale și umane.
Utilizarea de software ERP în agricultură deschide un număr uriaș de noi posibilități și beneficii pentru antreprenorii români, în special luând în considerare diversele proiecte de digitalizare a afacerilor, organizate de statul român în colaborare cu Uniunea Europeană, pentru subvenții și co-finanțări.
Beneficii
  • Gestionare mai eficientă a activităților de muncă
    (totul de la planificarea, execuția și urmărirea operațiunilor interne până la procesele logistice, de comerț produse finite și chiar și mentenanță echipamente)
  • Creștere randament și alocare dinamică a resurselor
    (trasabilitate minuțioasă a produselor / activităților, pe baza căreia se pot identifica punctele forte, respectiv cele slabe)
  • Automatizarea activităților financiar-contabile
    (activități de rutină precum evidență stocuri, comenzi aprovizionare, generare declarații ANAF, inventariere, generare NIR-uri, emitere documente vânzare)
  • Decizii bazate pe date în timp real
    (toate operațiunile din cadrul firmei sunt logate în sistem, așadar ai mereu date actualizate pentru decizii manageriale)
  • Creșterea nivelului de profit
    (reduci redundanțele și greșelile umane din procesele interne și iei decizii informate pentru a crește nivelul de profitabilitate)
Cum te poate ajuta DataLight® Agribusiness ca și producător de inputuri?
  • Centralizare comenzi - soft-ul te ajută să gestionezi mai ușor toate comenzile intrate și să urmărești de la A la Z toate aspectele până în momentul livrărilor.
  • Știi mereu nivelul exact de stocuri tampon (stocuri minime pentru prevenirea întreruperi de producție) de care ai nevoie pentru fiecare material brut / produs și primești alerte în sistem pentru a nu atinge pragurile critice.
  • Nu mai e necesar să blochezi bani în stocuri care nu se vând! Ai acces la o mulțime de rapoarte de analiză a performanțelor diverselor produse, disponibile rapid doar prin câteva clickuri.
  • Scapi de grijile cu obligațiile fiscale - generezi automat toate declarațiile obligatorii ANAF și alte documente necesare dintr-un singur meniu în câteva clickuri pe baza datelor deja formatate conform standardelor cerute
Cum te poate ajuta DataLight® Agribusiness ca și fermier / cooperativă agricolă?
  • Nu mai pierde timpul cu păstrarea manuală a evidenței costurilor pe întreaga durată a anului cu culturile tale!. Afli foarte rapid costul real al culturii și nivelul de profitabilitate adus, prin contorizarea și urmărirea tuturor datelor din sistem (stropire, aplicare îngrășământ, etc), precum și ce aspecte trebuie îmbunătățite pentru reducerea acestor costuri.
  • Eficientizare lucrări agricole - planifici, implementezi și analizezi în detaliu performanțele fiecărei activități din cadrul fermei, de la semănat până la vânzare! Aici sunt incluse lucrări de: mentenanță / pregătire a solului, împrăștiere semințe, fertilizare, protecție a culturilor (erbicide, fungicide), analiză progres de dezvoltare a culturilor, recoltare, însilozare cereale / furaje și respectiv vânzare.
  • Management mai simplu al utilajelor și lucrărilor de mentenanță periodice obligatorii sau cauzate de defecțiuni. Ai întregul istoric al lucrărilor în sistem și poți seta și alerte pentru a nu depăși termenele impuse de lege.
  • Obții rapid previziuni de performanță (forecasting) a producției, bazate pe date reale și actualizate în permanență. Poți stabili în sistem și rapoarte automate, care sunt generate periodic și trimise prin e-mail echipei.
  • Toate contractele încheiate cu clienți, furnizori și parteneri terți sunt în același loc și e foarte simplu să ajustezi condițiile de plată, termene de livrare și alte condiții de vânzare precum discount-uri speciale la comenzi mari.
  • Gata cu rupturile de stoc! Procesul de aprovizionare este optimizat - ai date în timp real legate de stocuri, comenzi, plăți și poți seta alerte de stocuri pentru a fi notificat automat în momentul în care trebuie să lansezi comenzi noi.
Cum te poate ajuta DataLight® Agribusiness ca și distribuitor de inputuri?
  • Controlezi toate aspectele activității tale - vrei să știi cât de profitabil este fiecare centru de activitate? Acum poți măsura concret productivitatea / profitabilitatea pe fiecare echipă, sector, punct de lucru, respectiv angajat. Având toate aceste date centralizate, vei putea lua mai ușor deciziile administrative.
  • Mai mulți clienți, așadar volum mai mare de încasări - aplicația te poate ajuta să îți crești numărul de clienți prin oferirea agenților ajutor crucial la încheierea de contracte. Agentul de pe teren va avea în telefon toate „uneltele” necesare pentru a încheia contractul: el poate stabili pe loc termenii și condițiile și poate tipări contractul la fața locului pentru a fi semnat. În acest fel nu mai oferă potențialului client timp de gândire…sau de răzgândire.
  • Ordine și disciplină în livrări - știm că termenele de livrare sunt mari, iar plata este „la cules”. De aceea aplicația noastră centralizează contractele (și toate condițiile stabilite în contract), precum și planificarea livrărilor. Partea și mai bună este că nu trebuie să verifici când sunt stabilite livrările pentru că vei primi notificare din aplicație când trebuie să livrezi.
  • Livrări mai eficiente și costuri mai mici - ai posibilitatea să introduci locația exactă de livrare (geolocația, adică parcela exactă unde trebuie să ajungă marfa). Ce înseamnă asta pentru tine? Economii. De timp și de bani. Livrând marfa la locația exactă, scurtezi drumul (ajungi cu marfa direct la depozit, nu la sediul firmei, cel trecut în contract) și eviți cheltuielile de manipulare (nu mai e nevoie să descarci marfa la sediu ca să o încarci din nou pentru a fi dusă la locație).
  • Gata cu stresul aprovizionării - pentru că deja ai introdus în aplicație datele din contractele încheiate, poți centraliza informațiile și vei vedea concret cu ce marfă trebuie să te aprovizionezi și în ce cantitate. Eviți să blochezi bani în stocuri care nu se vând.
  • Solduri restante? Le recuperezi ușor și elegant. Având deja datele facturilor introduse, aplicația te va anunța când și de la cine trebuie să recuperezi soldurile restante. Din experiența utilizatorilor programului, știm că aceste mesaje dau randament. Clientul nu uită să plătească, iar agentul nu uită că are de recuperat bani.
  • Control total asupra livrărilor - vrei să afli dacă marfa a fost livrată? Nu e nevoie să te duci până la sediu să scotocești prin hârtii sau să dai telefoane. Poți vedea direct de pe telefon dacă și când a fost livrată o anumită comandă. Economisești timp și combustibil.
  • Ții cont de discounturile promise - știm că o modalitate de a-ți păstra clienții satisfăcuți e aplicarea de discounturi. Însă acestea le oferi doar în anumite condiții. Ți-am ușurat treaba contorizării acestora: programul te ajută să gestionezi ușor discounturile promise (vezi repede dacă au fost îndeplinite condițiile stabilite la început pentru acordarea discountului).
Cum te poate ajuta DataLight® Agribusiness ca și transportator de cereale?
  • Ține sub control cheltuielile - prin baza de date centralizată și rapoartele configurate conform nevoilor tale, vei avea o imagine mai clară asupra cheltuielilor și pierderilor.
  • Ai foaie de parcurs electronică - aici vor fi înregistrate cu precizie: traseele, indexul de kilometri (inclusiv cei necontrolați), alimentarea cu combustibili/lubrifianți. Mai mult de atât, vei putea vedea cheltuielile pe fiecare șofer. Această centralizare îți va da control asupra cheltuielilor și vei ști exact ce trebuie să ajustezi.
  • Evită problemele cu reglementările legale asupra autovehiculelor - programul te anunță automat când trebuie refăcută asigurarea, revizia tehnică, etc.
  • Ai acces la întreg istoricul autovehiculelor - în program vei putea înregistra și accesa ușor toate reparațiile făcute pe un vehicul: reviziile periodice, reparațiile accidentale, piesele înlocuite cu seria acestora, valabilitatea în km, data montării, cantitatea și prețul lor.
  • Raportul statistic al rutelor - deplasările pe acele rute, kilometri parcurși, consumul de combustibil, tonajul, marfa transportată, etc.
  • Raportul statistic al consumurilor: în funcție de marca/tipul autovehiculului, raportat la 100 de kilometri.
  • Raport despre distanțele parcurse și cheltuielile pe aceste distanțe.
  • Raport „Taxa de mediu” pentru evidențierea taxei de mediu în funcție de capacitatea mașinii și combustibilul folosit.
Cum te poate ajuta DataLight® Agribusiness ca și comerciant de utilaje agricole / piese utilaje?
  • Generare deviz electronic – documentul care te va scăpa de multă bătaie de cap. În primul rând, te va scăpa de multe hârtii. După ce s-a emis devizul pentru repararea unui utilaj, iar clientul a fost de acord, acesta poate fi transformat automat în factură.
  • Ții sub control stocul de piese și elimini pierderile - se întâmplă des ca, atunci când utilajul este în service să se constate că, pe lângă estimarea inițială, mai e nevoie și de alte piese ce trebuie înlocuite. Programul te ajută să nu ai pierderi pentru că totul trebuie contorizat: nu îți va permite să scoți nimic din stoc înainte de a fi trecut în deviz.
  • Contorizezi timpii mecanicilor - tot în deviz va fi evidențiat timpul pe care îl alocă fiecare mecanic reparării unui utilaj, cât și suma care s-a încasat în urma muncii lui. Va fi simplu să le oferi stimulente financiare raportate la realizările fiecăruia.
  • Nu mai repari piese ieșite din garanție - când primești în service un utilaj pentru reparații ai două variante: fie îți crezi clientul pe cuvânt că este în garanție, fie scotocești prin hârtii ca să vezi data de montaj a piesei. Alege a treia variantă: intră în program și accesează întregul istoric al utilajului. Vei vedea dintr-o privire ce piese au fost schimbate, când au fost montate, precum și perioada de garanție a fiecăreia. Economie semnificativă de timp și de bani!
  • Gestionezi eficient stocul de piese - deoarece în program ai acum introduse toate datele referitoare la utilajele vândute și la cele reparate, ai o imagine clară asupra parcului auto. Acum vei ști exact cu ce piese trebuie să te aprovizionezi, fără a mai bloca banii în stocuri care nu se vând.
  • Crește vânzările utilajelor - ajută-ți agenții de vânzare să încheie mai multe contracte. Un program special creat îi va ajuta să gestioneze discuțiile pe care le-au avut, precum și ofertele pe care le-au făcut sau urmează să le facă. În felul acesta se elimină complet riscul de a uita cu cine și ce au discutat. Totul va fi notat în program.
Vrei să știi cum se potrivește afacerii tale
Suita DataLight® Agribusiness?
Apelează un consilier software - 0730 050 353