O metoda de fidelizare eficienta a cumparatorilor / partenerilor dvs. de afaceri poate fi si aceea de a folosi un program prin care oferi recompense clientilor pentru o anumita actiune data, in principiu, pentru cumpararea unui produs/serviciu din magazin sau de pe site. Recompensele pot lua diverse forme, de la puncte de fidelitate si pana la transport gratuit, produse gratis, discount-uri, donatii catre alte organizatii sau chiar un produs nou gratuit, care nu se afla inca in ofera ori a fost introdus recent.
Orice afacere care are o baza de clienti poate realiza un program de loializare. Diferenta o face faptul ca exista anumite tipuri de afaceri care obtin mai mult cu ajutorul acestui instrument:
a) Retailerii cu un flux constant de clienti pot obtine mai multe beneficii printr-un astfel de program, intrucat au sanse mai mari sa castige comenzi / vanzari repetate odata cu un portofoliu mai mare de clienti, pe care sa ii fidelizeaza.
Sfat:
Daca pana acum nu ai reusit sa ai un flux constant de comenzi si clienti pe site e-commerce, lanseaza o campanie PPC cu AdWords pentru a obtine mai multa vizibilitate si a directiona traficul pe site. De asemenea, nu sunt de ignorat nici anunturile platite pe Facebook sau Instagram, mai ales daca business-ul tau are un puternic impact vizual. Aici poti crea audiente extrem de bine targetate.
b) Retailerii care actioneaza intr-o nisa unde clientii sunt sensibili la fluctuatiile de pret. Acest tip de clienti raspund mult mai bine la recompense decat cei care dispun de un buget ridicat sau clientii pietelor de lux, unde pretul nu este un factor important. De exemplu, un program de fidelizare are succes in special pentru retailerii pe nisa fashion sau cosmetice.
c) Retailerii care activeaza in piete unde competitia este acerba. Care este cel mai mare beneficiu? Poate concurentul tau nu are un sistem de loializare sau nu ii acorda o prea mare importanta.
Castigul tau cel mai important este sa te asiguri ca actualii tai clienti nu vor cumpara de pe site-urile concurente, chiar daca acestea ofera preturi mai mici. Un alt beneficiu, te diferentiezi pe piata si iti creezi o anumita faima printre membri publicului tau tinta, acesta fiind si audienta concurentei tale. Daca intra pe site-ul tau, citesc review-urile si afla de programul tau de fidelizare, exista mari sanse ca actualii clienti ai concurentei sa inceapa sa cumpere de la tine si sa iti devina loiali.
Dedicata cresterii performantei pentru clientii sai, firma AttoSoft pune la dispozitie retailer-ilor un sistem de fidelizare, gata de folosit odata cu instalarea sistemului CENTO. AttoSOFT a investit foarte multe resurse in automatizarea proceselor din sistemul de retail, iar fidelizarea nu face exceptie. Utilizatorul sistemului trebuie doar sa defineasca schemele de discount-uri aferente fidelizarii si sa inregistreze in sistem cardurile de fidelizare, fiecare din ele asociata la o schema de discount-uri. Aveti astfel posibilitatea de a rasplati clientii in mod diferit, dupa anumite criterii. Rapoarte de analize pot fi utilizate ulterior pentru a analiza obiceiurile de cumparare, produsele cu adaos comercial potrivit pentru a fi incluse in programele de fidelizare sau profitul realizat ca urmare a fidelizarii.